جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حا مشدد

حوزه/ "حاء مشدد" عنوان رمانی است جذاب و خواندنی که با پرداختن به زندگی حکیمه خاتون(س) و حدیثه خاتون(س) از منظری متفاوت به جریانات دوره غیبت صغری امام زمان(عج) می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام ولادت مسرور و پرخیر و برکت صاحب عصر و زمان حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مطالعه کتاب هایی به خصوص در قالب رمان و داستان با موضوع و محوریت ایشان و از جمله دوران غیبت، لطف خاصی دارد.

رمان "حاء مشدد" در همین راستا با موضوع زندگانی حکیمه خاتون(س) و حدیثه خاتون(س) به قلم خانم عترت اسماعیلی نوشته شده و نویسنده در آن با قلمی جذاب به بیان ماجرای روزهای پرالتهاب پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز دوران امامت حضرت ولی عصر(عج) می پردازد و این روایت داستان گونه البته با ماجرای تلاش خلیفه ظالم وقت برای یافتن حضرت حجت(عج) و به شهادت رساندن ایشان ادامه می‌یابد.

به گفته بسیاری از کارشناسان و منتقدین، این کتاب حاوی قصه و داستانی است که از چند منظر برای مخاطب خود حرف‌های نویی در بر دارد؛ اول این که روایتی از زندگی و زمانه دو امامی را طرح می‌کند که در میان مردم آن طور که باید و شاید درباره زندگی ایشان شناخت حاصل نشده است. این بدان معناست که نویسنده زاویه دید خود را در این داستان هوشمندانه انتخاب و نموده و کوشیده با پردازش داستانی این رویداد، مخاطب عام و خاص را با خود همراه کند

نکته دوم هم این که نویسنده به خوبی از عهده فضاسازی و شخصیت‌پردازی داستانی برآمده است.

در واقع علیرغم این که نویسنده این داستان بلند ترجیح داده تا زبان روایی خود را در این داستان زبانی امروزی و نه تاریخی انتخاب کند، اما صحنه‌پردازی‌هایش برای روایت داستان و نیز توصیف‌هایش از شخصیت‌های داستان، باعث شده او به خوبی به هدفش برسد، به ویژه صحنه‌های مواجهه اهل بیت‌امام(ع) با سربازان ظالم خلیفه، توصیف ظاهر و خوی آن‌ها و در نهایت رفتار آن‌ها که قابل توجه و جذاب از کار درآمده اند.

این رمان خواندنی که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده، تجربه ارزشمندی در راستای نگارش کتاب های مذهبی است که در ضمن می تواند با مخاطب امروزی ارتباط لازم را برقرار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha