جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: شهید بابا شیرازی یک جوان ساده جهادگر بود که به همراه همسر خود تصمیم گرفت تا در مناطقی که شاید کم‌تر نام حضرت مهدی(ع) مطرح می‌شود، اقدام به اجرای یک حرکت جهادی برای تکرار نام حضرت کند.

حجت الاسلام سعید شیری از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به ویژگی‌های جامعه مهدوی، اظهار داشت: به مجموعه رفتارهای جهادی برخاسته از اعتقاد به امام حی و انتظار دولت ایشان در عصر غیبت که با هدف زمینه سازی برای حکومت مهدوی، آن هم بر اساس تعالیم شیعی می‌باشد، سبک زندگی اسلامی و منتظر گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه منتظر باید در جهت فراهم کردن شرایط ظهور اقدام کند، مطرح کرد: در روایات آمده است که برخی از افرادی که حتی قبل از تولد حضرت حجت(عج) زندگی می‌کردند و تنها به دلیل اعتقادی که به حجت زمان خود داشتند و به او کمک کرده‌اند، نامشان جز یاران حضرت مهدی(عج) می‌باشد و این توفیق شامل آنها شده است.

این کارشناس مهدوی با اشاره به اینکه جامعه امروز باید زندگی این بزرگان در طول تاریخ را مورد مطالعه و الگو خود قرار دهد، گفت: راه همان راه و هدف نیز همان هدف است، اما شگردها و روش‌های دستیابی به هدف تغییر کرده است و لذا ما نیز لازم است که اطلاعات خود را به روز کنیم.

وی افزود: همان طور که دشمن روش خود را تغییر داده، جوانان ما نیز باید با اطلاع از این که در چه مسیری قدم گذاشته‌اند، اقدام به انتخاب مسیر متناسب کنند.

این استاد حوزه با بیان اینکه مراکز تخصصی صهیونیستی و آمریکایی شبانه روز در حال ایجاد شبهات مختلف در مورد حضرت حجت(عج) و انتظار هستند، خاطر نشان کرد: در کنار کتاب‌های بسیار، فیلم‌های متعددی در راستای ایجاد انحراف در باورها و اعتقادات جوانان شیعه ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ضمن مطالعه و آشنایی با مباحث مهدویت، باید به صورت عملی نیز اقدامات لازم برای تحقق ظهور را در دستور کار قرار دهند، اظهار داشت: شاخصه امت منتظر، داشتن معرفت نسبت به بحث مهدویت و ظهور است، چرا که این معرفت است که زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) می‌باشد.

حجت الاسلام شیری با اشاره به اینکه جوانان نباید هیچگاه خودشان را دست کم بگیرند، گفت: شهید بابا شیرازی یک جوان ساده جهادگر بود که به همراه همسر خود تصمیم گرفت تا در مناطقی که شاید کم‌تر نام حضرت مهدی(ع) مطرح می‌شود، اقدام به اجرای یک حرکت جهادی برای تکرار نام حضرت کند.

وی تصریح کرد: این جهادگر تنها با پخش شیرینی در روزهای سه شنبه به نیابت سلامتی امام زمان(عج)، در یک منطقه از تهران باعث شد تا حداقل هفته‌ای یک بار نام حضرت حجت(ع) در آن محل مطرح شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه پس از استقبال مردم، این طرح در محلات دیگر شهر تهران اجرا شد، افزود: به برکت این حرکت جهادی، امروز در سایت سه شنبه‌های مهدوی بالغ بر ۵ هزار کلیپ هر هفته از اقصی نقاط کشور و حتی برخی کشورهای دیگر بارگذاری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با دشمن باید، اول دشمن و روش‌های او را بشناسیم و سپس ظرفیت‌های موجود را مورد شناسایی قرار دهیم، اظهار داشت: هر جوان شیعه باید با استفاده از استعدادهایی که دارد برای امام زمانش کاری انجام دهد و باعث خوشنودی حضرت شود.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: یک نفر با استفاده از آشنایی با زبان‌های خارجی می‌تواند روایات مربوط به حضرت را ترجمه کند و در اختیار کشورهای دیگر قرار دهد و یا اینکه فرد دیگری که توانایی در تدوین عکس و فیلم دارد، می تواند اقدام به ساخت کلیپ و عکس نوشت با موضوع مهدویت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
    0 0
    قدرتمندتریم