پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبادی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده در جشن نیمه شعبان، گفت: تمام افراد جامعه به خصوص جوانان با تقویت شبکه مهدویت نگذارند جامعه از فرهنگ انتظار فاصله بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، در سخنرانی شب ولادت امام زمان(عج) در بندرعباس، به بیان اهمیت نیمه شعبان پرداخت و گفت: هیچ شبی بالاتر از شب نیمه شعبان نیست و شب زنده داری در این شب دارای برکات بسیاری است.

امام جمعه بندرعباس افزود: خداوند در شب های قدر تقدیر ما را رقم می‌زند و  نیمه شعبان شبی است که با اتصال به امام زمان می توانیم خودمان را آماده شب قدر کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به گسترده بودن مولفه های حکومت امام زمان(عج)، اولین مولفه را  حکومت صالحان ذکر کرد و گفت: در حکومت مهدوی صالحان حاکمیت دارند و این وعده را خداوند به صالحان داده است.

وی افزود: نمی شود انسان  های ضعیف و دارای مشکل را به عنوان حاکم قرار دهیم و توقع داشته باشیم حکومت صالحان را برقرار کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان دومین مولفه حکومت مهدوی، گفت: دومین مولفه حکومت حضرت مهدی (عج)  امت سازی است. همه پیروان ادیان زیر چتر حکومت حضرت قرار خواهند گرفت. یکی از مسئولیت های کنونی ما امت سازی است که فارغ از دین، رنگ و قوم  باید انجام شود.

وی اظهار کرد: سومین مولفه حکومت مهدوی؛ تشکیل حکومت اسلامی است؛ انقلاب اسلامی در امتداد تحقق حکومت اسلامی حضرت مهدی (عج) است و بخش های از حکمرانی اسلامی در جامعه مهدوی را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: اسلام، دارای سیاست است و نگاه بلندی به مسائل اجتماعی دارد و در نگاه فردی محدود نمی شود.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: چهارمین مولفه حکومت امام زمان(عج)، کرامت انسان است؛ انسان ذاتا دارای کرامت است که باید حفظ شود. هر انسانی  با هر مذهب و رنگ و قومیتی باید تکریم شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به آغاز به کار بنیاد مهدویت در استان هرمزگان، گفت: جوانان، شبکه مهدویت در استان را تقویت کنند و فرهنگ مهدویت و انتظار را در جامعه گسترش دهند و نگذارند جامعه از فرهنگ انتظار فاصله بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha