دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نیمه شعبان

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: در شرایط بحرانی کرونا که امکان برگزاری مراسم های گسترده نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) وجود ندارد باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی جهانی بودن قیام این حضرت بهره برد و آن را به جهانیان شناساند.

طاهره حیدری مجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در نیمه شعبان اظهار داشت: فضای مجازی امکان ارتباط با تمام دنیا را فراهم ساخته است که باید از این ظرفیت به بهترین نحوه در معرفی حضرت مهدی(عج) و شناساندن آن به جهانیان و وظایف در زمان غیبت استفاده کرد.
وی افزود: هرساله مراسم نیمه شعبان در خیابان ها و محله های شهر به صورت گسترده در بین شیعیان برگزار می شد که از سال گذشته تا کنون به خاطر وضعیت کرونایی این فرصت پیش آمده است که این جشن به صورت گسترده تر از قبل در فضای مجازی برگزار شود.
این استاد، با بیان اینکه جشن نیمه شعبان و امید به فرج منجی بشریت تنها مختص شیعیان نیست گفت: ظهور موعود در تمام ادیان الهی بیان شده است و همه در انتظار روزی هستند که جهان پر از عدل و قسط شود و از دست استعمار و تجاوزگران آسوده باشند.
وی ادامه داد: جشن نیمه شعبان در دین اسلام انتظار برای ظهور مهدی موعود(ع) آخرین منجی بشریت است که از امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون متولد شده است مادری که قبل از ازدواج با امام یازدهم شیعیان از دین مسیحیت بوده است.
حیدری مجد، تاکید کرد: مادر امام زمان (ع) نرجس خاتون دختر یوشعا پسر قیصر روم از نسل شمعون یکی از حواریین حضرت عیسی (ع) است که به دنبال یک سلسله وقایع معجزه آسا از روم به سامرّا می آید و سپس به افتخار همسری امام عسکری (ع) نایل می شود این مساله مهم را باید بر تمام جامعه مسیحیت متذکر شویم.
وی ابراز داشت: باید نقطه های مشترک در ادیان اسلام و مسیحیت مطرح شود اینکه ما نیز در دینمان مانند حضرت عیسی(ع) که در کودکی به نبوت رسید امام زمان(عج) را داریم استدلال سختی نیست.
استاد جامعه الزهرا(س) با اهتمام بر اینکه باید امام عصر را بشناسیم و آن را به دیگران بشناسانیم گفت: شناخت دین در تمام ابعاد و شناخت امام زمان(عج) یکی از مهمترین وظایف است که باید به آن عمل کنیم، فلسفه وجودی حضرت واسطه فیض الهی تکوینا وتشریعا است ونیز تمامی اعمال وعبادات ما اول به محضر امام زمان(ع) می‌رسد و فلسفه وجودی دیگر حفظ دین اسلام از تمامی خطرات ودشمنی دشمنان دین است.
وی بیان داشت: همچنین واسطه فیضی الهی بودن، استفاده انسان ها از ایشان، افاضات علمی وعنایات ربانی امام زمان علیه به مومنین، حفظ حراست از دین اسلام و تایید اعمال ما وعرضه به درگاه خداوند متعال از جمله فلسفه وجودی امام عصر(عج) است.
این کارشناس حوزوی، با اشاره به اینکه امام زمان(ع) برتمامی اعمال ما انسان ها ناظر است گفت: هر چه می خواهیم انجام دهیم و هر آنچه که عمل می کنیم به محضر امام عصر(عج) می رسد و در آنجا حسابرسی می شود از این رو باید بدانیم که در همه احوال در زیر نگاه امام هستیم.
وی خاطر نشان کرد: اگر نگاه هایمان را اصلاح و به وظایفمان عمل کنیم در زمینه سازی ظهور گام بلندی برداشته ایم.
حیدری مجد، به مهمترین وظایف در عصر غیبت و زمینه سازی ظهور اشاره کرد و گفت: شناخت امام معصوم، محبت به امام، دعا برای سلامتی امام، اطاعت و پیروی از ولی فقیه و رهبری در غیاب امام معصوم، مقابله با خرافات و شبهات، موضع گیری در مقابل بدعت ها، خیرخواهی و رسیدگی به فقرا و مستضعفان، شناساندن دشمن و شناختن امام معصوم، ریشه کن سازی ظلم و ستم، صبر در برابر سختی ها، توجه قلبی به امام زمان، امید به قیام مهدوی، جهاد اکبر، حراست از دین و فرهنگ اسلامی، تقویت فرایض اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر، تهذیب نفس و تاسی و الگو گیری از زندگانی امامان معصوم از مهمترین مسائل است که باید به آن توجه شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروزه دشمن با ایجاد شبهات و خرافات به شدت ذهن جوانان را مدخوش کرده است و با تزریق فرهنگ غربی به دنبال از بین بردن هویت دینی و اسلامی ماست و این امر به راحتی در نوع پوشش و لباس های جوانان پیداست از این رو باید با تهاجم فرهنگی مقابله کرد و به تقویت فرایض دینی در جامعه پرداخت.
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه 2 قیام درفرهنگ پرافتخار شیعه وجود دارد گفت: یکی حماسه جاودانه حسینی در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاده است و دومین انقلاب جهانی مهدوی که در آینده تحقق پیدا می‌کند و رهبر هر دو قیام امام معصوم از خاندان مطهر پیامبر گرامی اسلام هستند و واقعه عاشورا سرآغازی بر حیات پویایی و بالندگی شیعه بوده است.
وی اضافه کرد: ظهور موعود نقطه اوج رشد سعادت شیعه می باشد که بین این دو نهضت پیوند محکمی وجود دارد و تکمیل کننده یکدیگر است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha