جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
imam mahdi s

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، با بیان این که، در دوران کرونا بیشتر از هر زمان دیگری کانون توجهات به سوی منجی عالم است، گفت: همه مکاتب دینی و غیر دینی آرمان حضرت را که فراگیرشدن عدالت در سطح جهانی است، قبول دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، اکرم قاسمیان، شامگاه دوشنبه در مراسم مجازی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: امام باقر (ع) در مورد وظایف منتظران می فرمایند: چنانچه شما انتظار امامتان را می کشید می بایست رفتارتان در واجبات و در ترک محرمات و اخلاق اسلامی هم به اهل بیت(ع) شبیه تر باشید.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که در روایات قلب مومن را حرم خداوند معرفی کردند و قلبی که خاص خداوند باشد از رحمت الهی برخوردار می شود، افزود: دوران جوانی در آیات و روایات خیلی مورد تاکید قرار گرفته است و باید از این فرصت و طراوت برای افزایش یقین و معرفت الهی استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به داستان حضرت یونس(ع) و گرفتار شدن  ایشان در دهان ماهی، گفت: اگر حضرت یونس(ع) در شکم ماهی تسبیح خداوند را نمی‌گفت تا قیامت در شکم آن ماهی باقی می ماند و لازم است با دعا و نیایش به یاد خدا باشیم و ما طلبه ها منسوب به اهل بیت هستم و آن ها در خفا و ظاهر همیشه پشتیبان ما بودند و باید کاری کنیم که ائمه دست ما را بگیرند.

قاسمیان در ادامه ضمن تاکید بر ثابت قدم بودن در دوران غیبت، به حدیثی در این مورد اشاره کرد و بیان داشت: از امام باقر (ع) روایت شده است: خوشا به حال آن اشخاصی که در زمانی که امام زمان (عج) در پرده غیبت هستند، استقامت در دین می کنند و این ثبات در دین از وظایف منتظران است و اینها کسانی هستند که زبانشان را حفظ می‌کنند و ایمان به غیب دارند و بهترین عمل در زمان غیبت حفظ لسان از گناه است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: یکی از دلایلی که از حضرت مهدی (عج) به عنوان خاص ترین شخص عالم یاد می شود این است که همه مکاتب دینی و غیر دینی آرمانش را که فراگیرشدن عدالت در سطح جهانی است قبول دارند  و در این روزهای آمیخته با کرونا که همه کره خاکی منتظر یک نجات دهنده هستند، کانون توجهات بیشتر به سوی منجی عالم است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha