جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دهنادی

حوزه / «گاندو» سریال خوبی در فرم و ساختار است، اما نباید مانیفست گروهی خاص باشد.

محمدصادق دهنادی، کارشناس رسانه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه درباره سریال «گاندو» چنین اظهار نظر کرد: این سریال از نگاه من کاری قوی در ساختار و فرم است. این امتیاز را حتی کسانی که به سیما و این سریال نقد دارند هم معترف هستند، چون با وجود انتقاداتی که انجام می‌دهند باز هم «گاندو» را تماشا می‌کنند.

وی افزود: برخی منتقدان این سریال بر این باورند که این کار بر خلاف دولت عمل می‌کند، اما این افراد نمی‌گویند آیا نکاتی که مطرح می‌شود حقیقت دارد یا خیر؟ از نگاه من سریالی نظیر «گاندو» باید در تمامی زمینه‌ها تولید شود. یعنی علاوه بر مسائل امنیتی نیاز است در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی نیز کارهای مشابه تولید شود. این امر به ما کمک خواهد کرد که شبهه‌های پیرامون اثر نیز بر طرف شود. چون اگر تلویزیون در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی هم «گاندوهایی» مشابه تولید شود دیگر به آن انگ سیاسی کاری زده نمی‌شود.

دهنادی درباره شعارگویی موجود در «گاندو» نیز چنین توضیح داد: تا حدی با این نقد موافقم، چون یک کار قوی نیازی به شعار و بیانیه خواندن ندارد، البته باید توجه داشت که این سریال توسط موسسه شهید آوینی تولید شده است، برای همین طبیعی است تا حدی نیازهای سازمان حامی در کار تامین شود، اما اینکه فیلم یا سریالی تبدیل به مانیفست بخش یا گروهی شود امری مطلوب نیست و  به اصل کار هم ضربه خواهد زد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha