پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جماعت، در مجلس سنای اوکلاهاما پیام صلح و همدلی سر داد

حوزه/ امام جماعتی که قرار بود به عنوان نخستین مسلمان در مجلس سنای اوکلاهاما دعا قرائت کند، به این مناسبت پیام صلح، عشق  و مدارای میان ادیانی را قرائت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یکی از امامان ارشد جامعه اسلامی اوکلاهامای بزرگ در آمریکا، به عنوان اولین رهبر اسلامی که در مجلس سنای اوکلاهاما دعا قرائت کرد، از این مناسبت برای ارسال پیام  مدارا و عشق به جامعه استفاده کرد.

امام عماد انچاسی گفت ،  ما بسیار عاشق آزادی و شهرمان هستیم و این ویرانگر بود که حداقل برخی از مقامات منتخب در مقابل این، عشق را به ما ابراز نمی‌کردند.

پیام انچاسی به عنوان مهمان سناتور کاری هیکس، شهر اوکلاهاما سیتی ، وحدت و همبستگی بود. وی گفت که این نیایش تقریبا ۵ دقیقه‌ای را ۴ سال پیش هنگامی که پیش بینی می‌کرده زمانی در این مجلس دعا بخواند، به قلم نگارش در آورده است.

او برای ملت آرزوی صلح بدون هیچ قساوت، خشونت، قتل، وحشت و خونریزی را کرد و گفت: جهانی را به ما هدیه کنید که هیچ نسل‌کشی و کشتاری وجود نداشته باشد. پروردگارا ، سرزمین ما را از ویروس کرونا و هر بیماری و مرضی شفاء بده

گفتنی است در سال ۲۰۱۸ ، انچاسی به عنوان روحانی مجلس سنای اوکلاهاما معرفی شد ، اما هماهنگ کننده اتاق روحانیت در زمان ریاست جمهوری ترامپ، درخواست او را رد کرد.

آدام سلطانی مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی در اوکلاهما گفت:  امروز نتیجه بسیاری از تلاش‌هایی است که ما برای اطمینان از نمایندگی کامل جامعه مسلمانان اوکلاهما در تمام وجوه دولت محلی رقم زده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: رویداد تاریخی امروز گامی به سوی بهبودی و علتی برای جشن است زیرا دولت ما در راستای پذیرفتن تنوع کامل ادیان در ایالت ما حرکت می‌کند. نمونه‌های زیبای دیگری نیز وجود دارد ، در سطح ملی ، که به رهبران مسلمان آمریکایی چنین افتخاری داده شده است تا دیگران را در نماز هدایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha