چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مدرسه علمیه ملا صادق قم

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: طرح ها، برنامه ها و نظامات جدید حوزه در نشست ها و برنامه های متعدد حضوری و مجازی برای کادر، اساتید و طلاب تبیین شود و یا حتی مورد نقد قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در بازدید نوروزی از مدرسه علمیه ملاصادق با اشاره به طرح و برنامه های جدید حوزه علمیه افزود: اگر مدارس علمیه در راستای تبیین و حتی نقد طرح ها و نظامات جدید حوزه مانند درختواره رشته ها، آمایش، سند های چشم انداز ۵ ساله و بلند مدت حوزه نشست هایی را به منظور آشنایی هر چه بیشتر تدارک ببیند بدون تردید دستاورد ارزشمندی حاصل خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به طرح آمایش حوزه های علمیه اظهار کرد: با عملیاتی شدن این طرح بسیاری از مسائل و دغدغه های فرهنگی و معرفتی در کشور مرتفع خواهد شد و اثرگذاری ارزشمندی خواهد داشت.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نگاه کلانی در این اسناد متجلی شده است نگاه به آینده و براساس اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری، نظام و انقلاب اسلامی است.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که تاکنون نداشته ایم، درختواره علمی در ۱۶ حوزه دانشی و ۴۰۰ رشته، گرایش مقطع است که با برگزاری نشست های تبیین و بررسی توسط اساتید و طلاب جریان خوبی شکل خواهد گرفت چرا که این طرح ها توسط دهها استاد، کارشناس و صاحب نظر و صدها ساعت طراحی، تدوین و تهیه شده است.

مدیر حوزه های علمیه بیان ادامه داد: گفتمان سازی نسبت به این طرح ها و برنامه های جدید حوزه علمیه می تواند ثمرات ارزشمندی داشته باشد و اگر این مباحث در نهایت به صورت جمعبندی ارائه گردد بدون تردید با بررسی مجدد کارشناسان و صاحب نظران آنچه باید مورد استفاده گیرد، انجام خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام وافی مدیر مدرسه علمیه ملاصادق گزارشی از فعالیت های تحصیلی طلاب این مدرسه مبارکه ارائه کرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha