جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ورزش

حوزه/ اخیرا کلیپی در فضای مجازی پخش شده است که گروهی به بهانه ورزش صبحگاهی در کنار قبور مطهر شهدای اندان خمینی شهر، اقدام به پخش آهنگ های زننده و ضد اسلامی و انجام حرکات موزون تحت عنوان نرمش کرده که منجر به جریحه دار شدن قلوب خانواده های شهدای خمینی شهر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان؛ در اولین جمعه فروردین ۱۴۰۰ عده ای با عنوان ورزش صبحگاهی با حضور در گلزار شهدای محله اندان و پخش آهنگهای غیر مجاز، به حرکات موزون و غیر شأن و جایگاهی که در آن قرار داشتند اقدام نمودند.

به دنبال این حرکت ناشایست و پخش فیلم در فضای مجازی ، مطالبه گری از سوی خانواده های شهدا، ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان، بنیاد شهید و مردم انقلابی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کمالی امام جمعه موقت خمینی شهر روزهای گذشته در جمع نمازگزاران خمینی شهر  بیان کرد: مسئولین اجرایی شهر به حواشیها می پردازند و برخی مسائل را سرسری می گیرند؛ قبلا راجع به ورزش نکاتی را در خصوص دوچرخه سواری بانوان تذکر داده ایم ، کسانی به عنوان دوچرخه سوار به صورت مختلط وارد انظار عمومی شده و از خلإ نظارت و ضعف مدیریت، سوء استفاده کرده و باعث تخریب حجاب اسلامی شده و با اعتراض که روبرو می شوند پاسخ می شنویم که این افراد متعلق به شهر نیستند .

وی اظهار کرد: ورزش خوب است و همه باید ورزش کنند؛ ورزش برای سلامتی مفید است و اسلام و علما هم مدافع آن بوده، ولی نباید ورزش، وسیله ای برای تخریب و تضعیف ارزش ها شود.

حجت الاسلام کمالی در خصوص توهین به ساحت مقدس شهدا در گلزار شهدای محله اندان، گفت: یک وقتی محضر حضرت آیه الله العظمی شیخ جواد تبریزی بودیم، من می خواستم از ایشان اجازه بگیرم که جوانها در هنگام خواندن سرود در ایام ولادت اهل بیت(ع) در مسجد بتوانند کف بزنند و اشکال نداشته باشد، از هر دری که وارد شدم ایشان فرمودند «کف زدن در مسجد موافق شأن مسجد نیست».

وی تاکید کرد: باید در راستای حفظ شأن و جایگاه والای شهدا تلاش کردنمود، نه اینکه به بهانه ورزش بر سر مزار شهدا، کنار قبور مطهرشان حرکاتی انجام دهیم که در شأن آن مکان نباشد.

حجت الاسلام  محمد تقی نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر یک شهری است که به دیانت شهرت دارد، لذا لازم است، مسئولان در برنامه ها دقت نظر کافی داشته باشند، گفت: اجرای برخی مراسم ها جریاناتی در شهر ایجاد می کند که منجر به انجام اینگونه حرکات ناشایست شده است.

مسعود مقتدایی، رئیس بنیاد شهید خمینی شهر نیز در شورای اداری این شهرستان گفت: حرکتی که عده ای به بهانه ورزش در گلزار شهدای محله اندان انجام دادند قلب خانواده های شهدا را جریحه دار کرد.

رئیس بنیاد شهید خمینی شهر از دادستان عمومی و انقلاب خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این اقدام ناشایست شد.

گفتنی است، از چند روز گذشته تاکنون مراکز، دستگاه ها ونهادهای انقلابی و دینی همچون ستادامربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان خمینی شهر و مرکز رسیدگی به امور مساجد خمینی شهر اقدام به صدور بیانیه های مختلف کرده اند و همچنین جمعی از مردم این شهرستان طوماری بدین مضمون امضاء کرده اند :

محکومیت و هشدار

با توجه به اقدام اخیر گروهی به بهانه ورزش صبحگاهی عمومی در کنار قبور مطهر شهدا و اقدام به پخش آهنگ های بسیار زننده و ضد اسلامی و همچنین انجام حرکات موزون و مورد اشکال، تحت عنوان نرمش و در پی آن جریحه دار شدن قلوب ما خانواده‌ های شهدا و اهالی انقلابی و متعهد به نظام اسلامی لازم است نکات زیر را اعلام داریم:

۱- حرکات فوق الذکر که باعث هتک حرمت گلزار مطهر شهدا گردیده را به شدّت محکوم نموده و در صورت تکرار موارد مشابه با قاطعیت تمام برخورد خواهیم نمود.

۲- عاملان و دست اندرکاران اجرای برنامه فوق الذکر و مسببین هتک حرمت گلزار شهدا می بایست ضمن قبول اشتباه خود، از عموم مردم اندآن و بخصوص از خانواده های شهدا عذرخواهی رسمی نموده و متعهد شوند ضمن اجر نهادن به مقام شامخ شهدا از تکرار سخیفانه اعمال مشابه جداً خودداری نمایند.

۳- از آنجایی که عملکرد مسئولین فعلی، سالهاست مورد رصد می باشد قاطعانه اعلام میداریم این افراد لایق اداره و مدیریت گلزار شهدای اندان نیستند و تقاضای آن داریم تا با واگذاری این مسئولیت به خانواده های شهدا و یا افراد و مجموعه های متعهد دیگر محلی، ما را از نگرانی برای نسل های آینده انقلاب رها سازید.

 حرمت شکنی شهدای خمینی شهر به بهانه ورزش صبحگاهی | خانواده های شهدا منتظر برخوردند

 حرمت شکنی شهدای خمینی شهر به بهانه ورزش صبحگاهی | خانواده های شهدا منتظر برخوردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha