چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
هرمزگان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: ایران با کشورهای همسایه تعامل سازنده ای را در پیش گرفته است و از ظرفیت کشورهای مختلف استقبال می کند، پاکستان نیز دارای ظرفیت ها فراوانی است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در تعاملات دو کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در دیدار هیئت اعزامی از ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به آبهای خلیج فارس، همکاری کشورهای منطقه را تضمین کننده امنیت منطقه دانست و گفت: اجرای تمرینات مشترک دریایی بین نیروی های دریایی ایران و پاکستان علاوه بر اینکه نمایش اقتدار و قدرت دریایی دو کشور است، این پیام را به جهان مخابره می‌کند که امنیت مناطق تحت حاکمیت تنها با حضور کشورهای خود منطقه برقرار می‌شود و نیاز به حضور بیگانگان در منطقه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: کشورهای متخاصم و تفرقه برانگیز مانند آمریکا به دنبال تفرقه افکنی و عدم وحدت کشورهای منطقه هستند و  برنامه ناامن نشان دادن منطقه را در دستور کار قرار داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: برگزاری تمرین‌های مشترک در آبهای خلیج فارس اتحاد و برادری کشورهای منطقه را به جهانیان نشان می‌دهد و پیام تأمین امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه را به نمایش می گذارد.

امام جمعه بندرعباس افزود: کشورهای ایران و پاکستان کشورهای دوست و برادر هستند و در موضوعات مختلف منطقه نقش آفرینی موثری دارند و با تعاملات سازنده می توانند امنیت مرزهای آبی و خاکی مشترک را تامین کنند.

  نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: ایران با کشورهای همسایه تعامل سازنده ای را در پیش گرفته است و از ظرفیت کشورهای مختلف استقبال می کند، پاکستان نیز دارای ظرفیت ها فراوانی است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در تعاملات دو کشور خواهیم بود.

در ادامه، ادمیرال خان محمود آصف فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی پاکستان حضور در کشور ایران را باعث افتخار بیان کرد و گفت: افتخار بزرگی برای  بنده و ناوگروه اعزامی کشور پاکستان است که توانستیم با کشتی جنگی خود در شهر بندرعباس پهلو بگیریم.

 وی افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برای بنده افتخار بزرگی  است و از نیروی دریایی و کشور جمهوری اسلامی ایران به جهت میزبانی بسیار تشکر می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha