جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 951963
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
سردار سلگی

حوزه/ معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه همدان گفت: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده تا ستاد نماز جمعه همدان هر هفته را به نام یک شهید نامگذاری کند و این هفته با معرفی شخصیت شهید سلگی از خانواده ایشان تقدیر خواهد شد.

حجت الاسلام عباس اسکندری معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اقدامات این واحد در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، خصوصا در بین قشر جوان، اظهار داشت: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده تا ستاد نماز جمعه همدان هر هفته را به نام یک شهید نامگذاری کند.

وی افزود: در کنار معرفی ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی و عرفانی هر شهید، در همان هفته با دعوت از خانواده بزرگوار شهید، از مجاهدت‌ها و صبر خانواده معزز شهدا نیز با حضور امام جمعه همدان تقدیر به عمل آورده خواهد شد.

معاون فرهنگی ستاد نماز جمعه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج میرزا سلگی، راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، گفت: از آنجایی که ۱۴ فروردین امسال، اولین سالگرد شهادت این فرمانده سرافراز سپاه اسلام است، بنابراین با معرفی شهید سلگی به عنوان شهید شاخص این هفته ستاد نماز جمعه همدان، ضمن دعوت از خانواده بزرگوار شهید، از ایشان توسط امام جمعه همدان در نماز جمعه این هفته تقدیر خواهد شد.

گفتنی است، سردار شهید حاج میرزامحمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس مقدس است که از روزهای اول جنگ و در ۲۲ سالگی در جبهه‌ها حضور داشت و این رشادت‌ها تا روز آخر جنگ ادامه داشت و به تعبیر سردار شهید حاج حسین همدانی نقش او در عملیات مرصاد نیز مغفول ماند، که پس از تحمل دوران رنج و سختی باقی مانده از دفاع مقدس در اثر مشکلات تنفسی یادگار از حمله شیمیایی رژیم بعث عراق در روز ۱۴ فروردین سال گذشته به جمع یاران شهیدش پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha