جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 951990
۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
اسلام هراسی در فرانسه

حوزه/ با نگاهی کلی به منابع خبری و رسانه ها در فرانسه، این طور به نظر می رسد که مردم این کشور تحت کنترل و قضاوت قرار نگرفته و همه جوامع در این کشور از اراده آزاد و حقوق برابر برخوردار هستند، اما واقعیت بیانگر چیز دیگریست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نظر میرسد مسأله اسلام هراسی، تخریب ابنیه و آزار و اذیت مسلمانان، از زمان انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) در نشریه  شارلی ابدو در سال ۲۰۱۴ میلادی، بدون کمترین احساس نگرانی و احترام نسبت به احساسات مسلمانان شروع شد هرچند که مهد قانون در تاریخ خود از این قبیل اقدامات کم نداشته و ندارد.

اقدامی که نه تنها در زمان خود انتقاد رسانه ها و رجل سیاسی و مذهبی فرانسه به دنبال نداشت بلکه شاهد آن بودیم که مستاجر وقت کاخ الیزه به حمایت تمام قد از آن پرداخت و آن را در نظر جهانیان نوعی آزادی حقوق ادیان و دموکراسی بیان کرد.

به گفته بسیاری از نظریه پردازان و فعالان مدنی، اقداماتی همچون: منع حجاب در مدارس و دانشگاه  ها برای دختران، به تعطیلی کشاندن یکایک مساجد و اماکن مذهبی، ممنوعیت ازدواج مردان فرانسوی با زنان محجبه و منع حجاب برای کودکان؛ به طور کلی عکس سیاست های اعلامی سه رئیس جمهور اخیر فرانسه بوده و همه بر این نظر اجماع دارند.

رفیق شکات، وکیل و عضو انجمن اقدام علیه اسلام هراسی  معتقد است در مدت بیست سال گذشته و عمدتا از زمان تصویب قانون ۱۵ مارس ۲۰۰۴ مبنی بر منع پوشش سر در مدارس، شاهد افزایش  اقدامات  ضد اسلامی در کشور هستیم.

وی در ادامه افزود: همزمان با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آتی در فرانسه در سال  ۲۰۲۲، بسیاری از صاحب ناظران و اصحاب رسانه معتقدند که مسئله اسلام و حضور مسلمانان در بدنه سیاست داخلی و خارجی فرانسه به وضوح مشهود خواهد بود و حتی ممکن است جامعه اسلامی فرانسه کاندیدا مورد نظر خود را بداین منظور معرفی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    0 0
    به نظر من از همه مهمتر مومن هراسی در داخل کشور است