دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس نظام ولایت و امامت

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی گفت: پیروی از ولایت فقیه در عصر غیبت، پیروی از خدا و رسول او و اهل بیت علیهم السلام است و کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند، نظام طاغوت را پذیرفته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» از سوی مدرسه علمیه امام علی خیر پور پاکستان کنفرانسی تحت عنوان «نظام ولایت و امامت» برگزار شد.

در این کنفرانس حجج اسلام والمسلمین سید ارشاد حسین نقوی، مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، محمد نقی حیدری مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) و دیگران سخنرانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این کنفرانس گفت: قرآن کریم ضمن بیان اهمیت دانش، به انسان دستور داده است که به عالمان رجوع کند و رجوع جاهل به عالم حکم قرآن است. تقلید از طریق قرآن، سنت و عقل به اثبات رسیده است.

وی گفت: پیروی از ولایت فقیه در عصر غیبت، پیروی از خدا و رسول او و اهل بیت علیهم السلام است و کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند، نظام طاغوت را پذیرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ارشاد حسین نقوی نیز در این کنفرانس گفت: پیروی از فقیه عادل و جامع الشرایط طبق فرمان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ثابت شده است. ائمه به ما دستور داده اند که در زمان غیبت به فقیه عادل مراجعه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی حیدری، مدیر مدرسه علمیه جامعه امام علی از برگزاری کنفرانسی در مورد مرجع تقلید و ولایت فقیه تحت عنوان «نظام ولایت و امامت» استقبال کرد و گفت: برگزاری چنین کنفرانسی بسیار مهم است که در آن به شبهات و اعتراضات فتنه‌گران، پاسخ علمی داده شود تا بصیرت و بینش عموم مردم افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha