جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدباقر قالیباف

حوزه/ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتماد به مردم و دین‌داری سرلوحه اقدامات نیروی انتظامی است، گفت: خدمت این نیرو به جامعه موجب اعتمادسازی در بدنه پلیس شد و این موضوع امروز بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش سراسری کارکنان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به زحمات نیروی انتظامی در خدمت به مردم و ایجاد نظم در جامعه، اظهار داشت: امروز با هر سلیقه و گرایشی اگر بخواهیم بگوییم که ما یک فرد انقلابی و حزب‌اللهی هستیم، میهن را دوست داریم، از خدمت به مردم لذت می‌بریم و به‌طور کلی هر ویژگی‌ای که از جهت معیارهای انقلاب اسلامی برای ما ارزشمند است را دارا هستیم، باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه ویژگی این سرزمین، خداپرست بودن مردم است، افزود: ویژگی مردم در این است که با ورود اسلام، همه جامعه ما عاشق به مکتب قرآن و اهل بیت(ع) شدند و امروز در آغاز قرن و در گام دوم انقلاب اسلامی، ما باید برای تداوم کارآمدی دین در اداره جامعه به طور جدی تلاش کنیم و درک صحیحی داشته باشیم که موقعیت امروز انقلاب اسلامی موقعیت بسیار خطیری محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته ما حتماً مشکلاتی در حوزه مدیریتی و اجرایی داریم و مثال آن هم صف شلوغ مرغ است؛ اما این مشکلات هرگز از عظمت و قدرت انقلاب اسلامی کم نمی‌کند. از طرفی مشکلات نیز با فکر و درایت قابل حل است.

قالیباف گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل کفار ایستاده است و این توفیق بزرگی محسوب می‌شود. امروز شاهد هستیم که چه کشورهایی با چه ظرفیت بالایی، مقابل آمریکا زانو می‌زنند، ولی مهمترین فرصت تاریخی ما در گام دوم انقلاب این است که برگردیم و نگاه کنیم که انقلاب اسلامی که یک پدیده اثرگذار و مبتنی بر فطرت انسان‌ها بود، چگونه توانست مقابل استکبار ایستادگی کند و ما هم همان راه را ادامه دهیم.

وی بیان کرد: رکن دین‌داری و اعتقاد به مردم باید توأمان به کار گرفته شود و مشکلات موجود در زمینه‌های مختلف با توجه به این دو رکن قابل حل خواهد بود. مسئولان باید به سنت‌های الهی ایمان داشته باشند و با اعتماد به مردم کارها را پیش ببرند.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: همه مطمئن باشند که به سرعت تحول را ایجاد خواهیم کرد، اما متأسفانه برخی ناامید هستند؛ ولی ما که با تمام وجودمان انقلاب را قبول داریم و پای آن ایستاده‌ایم، قطعاً قادریم که مشکلات اقتصادی را حل کنیم. باید بدانیم که می‌توانیم یک تحول اساسی را امروز با نیروهای جوان، خلاق و متعهد و مومنی که در کشور هستند، ایجاد کنیم.

قالیباف در ادامه گفت: در نیروی انتظامی از یک کارمند گرفته تا یک درجه‌دار، همه به این باور رسیدند که باید مردم‌باور حرکت کنند و امروز همه ما درک کردیم که نقش ناجا فراتر از وظیفه سازمانی‌اش است. ناجا وظیفه خطیر نظم‌بخشی و حفظ ارگانیک امنیت اجتماعی را برعهده دارد.

وی افزود: خدمت نیروی انتظامی به جامعه موجب اعتمادسازی در بدنه پلیس شد و این موضوع امروز بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی محسوب می‌شود. تأمین امنیت از سوی پلیس لذت‌بخش است؛ چراکه نیروی انتظامی نشان داد که دو رکن اعتماد به مردم و دین‌داری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ابتدای جنگ که بنی‌صدر فرمانده کل قوا بود، دائماً حرف‌های ناامیدکننده می‌زد، اما در دوران دفاع مقدس باور بر این بود که اقدامات بر پایه دین انجام شود.

قالیباف بیان کرد: امروز عظمت جمهوری اسلامی را می‌بینیم و شاهد هستیم که آمریکایی‌ها به زانو درآمده‌اند؛ البته که در بخش فرهنگی و اقتصادی مشکلاتی داریم که این مشکلات نشأت گرفته از اشتباه خودمان است و دشمن با اینکه تلاش دارد تا این کشور را به نابودی بکشاند، اما مشکلات بیشتر از درون سرچشمه می‌گیرد؛ چراکه به راحتی قادریم مشکلات اقتصادی را با اتکا به جوانان داخلی حل کنیم.

وی عنوان کرد: اگر دست به دست هم دهیم و با روحیه مجاهدت پیش برویم و همان باورهای انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها و افکارهای بلند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را در پیش بگیریم، وعده الهی این است که ما پیروز خواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز اقتصاد کشور می‌تواند در یک برنامه پنج ساله به ثبات برسد به شرطی که به جوانان اعتماد داشته باشیم. اکثر مشکلات جامعه از مدیریت و باورهای نادرست مسئولان، نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha