پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس محمد حسنی - عقیدتی ارتش

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: حمایت از انقلاب، در صحنه بودن، روشنگری اقناعی درباره لزوم حفظ و ایجاد نظام اسلامی با استفاده از منابع نقلی و عقلی، حمایت قولی و فعلی از ولی فقیه به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، تبیین علمی آمیختگی دین و سیاست و خنثی سازی توطئه جدایی دین از سیاست از مهمترین وظایف روحانیت در دفاع از نظام اسلامی است که باید با همت بلند به آنها بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش دو سالانه تکریم از وابستگان روحانی نیروهای مسلح استان کرمان با تبریک سال جدید، گفت: این گردهمایی روحانیت با هدف تجدید عهد، شنیدن پیشنهادات و انتقادات و به منظور باز خوانی وظایف روحانیت در ارتباط با صیانت از نظام اسلامی برگزار شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه روحانیت پرچم دار و پرچم یار نظام اسلامی است، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) می فرماید: «من از اول مایل بودم روحانیت وارد مسائل اجرایی نشود اما به مرور زمان به این نتیجه رسیدم که به  بعضی ها قابل اعتماد نیستند بنا بر این روحانیت باید در حفظ نظام اسلامی وارد کارهای اجرایی شده و به پرچمداری و پرچم یاری خویش ادامه دهد و در حکمرانی دینی نیز باید پرچم در دست روحانیت باشد.» حال برای اینکه ما را کنار بزنند گاهی می گویند حکومت ملاها یا آخوندی، هرچه می خواهند بگویند، اسمش را هر چه می‌گذارند بگذارند، روحانیت وظیفه اش این است که راه امام(ره) را ادامه دهد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با تاکید بر اینکه حتما سعی کنید حکومت و دین اسلام  را برپا کنید، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی می فرماید: ریسمان دو حالت دارد، ریسمان آویخته و افتاده. به تعبیر ایشان ریسمان افتاده مشکل خود را هم نمی تواند حل کند اما ریسمان آویخته هم مشکل خود را حل می کند و هم دیگران می توانند از آن گرفته و  بالا بروند. اسلام ستون خیمه شرافت ملت است اگر ایستاده باشد کارساز است، باعث اقتدار و استقلال می شود پس بر ما واجب است دین را به عنوان ستون خیمه شرافت و عزت اسلامی خویس اقامه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی ملت فاقد یک حکمران  مقتدر دینی باشد همه آنچه خوب است را از دست می دهد و همه مضرات به کشور تحمیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، با تاکید بر اینکه اقامه حکومت اسلامی و حفظ نظام اسلامی بر روحانیت واجب است، بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف روحانیت استفاده از تمام ظرفیت ها برای صیانت از این حکومتی است که پس از ۱۴ قرن و پس از خون دل هایی که لعل شده شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بر ما واجب است دین را در سراسر جهان اقامه کنیم، گفت: اصل بر آن است که حکومت اسلامی بر تمام زمین اقامه شود و نه فقط در ایران. آنچه رخ داده گام نخست است و به همین خاطر فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) بیانه گام دوم را نشر دادند. باید در گام دوم کارهای بزرگتری برای گسترش منطق حکومت اسلامی انجام دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: آنهایی که می گویند روحانیت را چه به سیاست و چه به داشتن حکومت آیا به پبامدهای نداشتن یک حکومت مقتدر اسلامی در دفاع از سرمایه های مادی و معنوی امت اسلام اندیشده اند؟ اگر یک حکومت مقتدر اسلامی در کشورهای عراق و افغانستان بود آیا امریکا و کشورهای دیگر می توانستند به راحتی ثروت های زمینی و زیر زمینی این کشورها را غارت کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، مقدمه حفظ اسلام را داشتن حکومت مقتدراسلامی دانست و تصریح کرد: دلیل اینکه آمریکایی ها نمی توانند به خود اجازه دهند تا بدون هماهگنی وارد حریم هوایی، زمینی، دریایی ما بشوند اقتدار حکومت اسلامی در ایران است. اما همین دشمنان بدون اجازه به عراق و افغانستان می روند می نشینند و حتی به کاخ ریاست جمهوری آنها نمی روند و رئیس جمهور آنها را احضار می کنند و حرف‌های خودشان را به آنها دیکته می کنند و آنها هم نمی توانند چیزی بگویند چون فاقد اقتدارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، با اشاره به وظایف روحانیت در صیانت از نظام اسلامی اظهار کرد: شرکت در انتخابات، حمایت از انقلاب، در صحنه بودن، روشنگری اقناعی درباره لزوم حفظ و ایجاد نظام اسلامی با استفاده از منابع نقلی و عقلی، حمایت قولی و فعلی از ولی فقیه به عنوان یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، تبیین علمی آمیختگی دین و سیاست و خنثی سازی توطئه جدایی دین از سیاست با هدف سلطه بیگانه بر مقدرات کشور و تبیین بیانه گام دوم انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف روحانیت در دفاع از نظام اسلامی است که باید با همت بلند به آنها بپردازد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخنان پایانی خود را به بیان جملاتی از امام خمینی(ره) و فرماندهی معظم کل قوا در مورد صیانت از نظام اسلامی اختصاص داد و گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند «اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری را حفظ کنیم. حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) اهمیتش بیشتر باشد چون اگر ولی عصر هم بودند برای حفظ نظام اسلامی سینه خود را سپر می کرد و خود را فدای اسلام می کردند مانند کاری که امام علی(ع) در صدر اسلام کردند»، حضرت آقا نیز می فرمایند؛ «حفظ نظام از اوجب واجبات است. بزرگترین معروف ها در درجات اول عبارت است از ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی یعنی معروفی بالاتر از ایجاد و حفظ نظام اسلامی نداریم.»

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha