پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 952209
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کرونا

حوزه/ طبق اعلام وزارت بهداشت و با افزایش تعداد بیماران کرونایی، چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و محدودیت‌ها مجدداً اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، طبق اعلام وزارت بهداشت و با افزایش بیماران کرونایی در سطح استان سمنان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز، دو شهرستان سه وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت تا مجدداً همه چیز به روز اول برگشته و شاهد اعمال محدودیت‌ها باشیم.

گفته می‌شود سرعت انتقال در پیک چهارم نسبت به دیگر پیک‌های رشد کرونا در سطح استان سمنان بیشتر است؛ چراکه انتقال از وضعیتی با وضعیت دیگر حتی در حادترین حالت‌ها طی یکسال گذشته دست کم یک هفته الی ده روز زمان می‌برد اما موج جدید کرونا مخبر و سریع‌تر ورود کرده است.

هم اکنون شاهرود، میامی، دامغان و سمنان در وضعیت قرمز هستند مهدی شهر و سرخه و گرمسار در وضعیت نارنجی و آرادان شهرستان زرد استان سمنان است.

طبق اعلام ستاد مقابله با کرونای استان سمنان طی ۲۴ ساعت منتهی به ابتدای روز چهارشنبه ۲۶۷ نفر در این استان کرونا گرفتند که نسبت به هفته‌های پیش بیش از پنج برابر افزایش را نشان می‌دهد. این وضعیت یعنی شیوع دوباره کرونا در سطح استان سمنان.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات، دوری از مراکز پرتجمع و شلوغ و رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک و دستکش و… در زمره اقداماتی است که مردم باید در این مدت انجام دهند. همچنین دولت موظف است تا پروتکل‌های شرایط بحرانی یا همان قرمز رنگ شیوع کرونا را در سطح استان اجرا کند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha