جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: جلب اعتماد عمومی ومشارکت خیران مستلزم حفظ حقوق مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در دیدار با مدیر و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ماه رمضان، ماه پذیرایی خداست و خدا سفره تقوا و ایمان را در این ماه برای انسان تدارک دیده است و می‌باید تلاش کنیم تا از رزق معنوی این ماه بی‌بهره نشویم.

 وی تصریح کرد: آرامش و آسایش آدمی، ذکر و یاد خداست که در دنیا و آخرت دست ما را می‌گیرد و ما را از فشار قبر نجات می‌دهد. شهدایی چون شهید صیاد شیرازی با ذکر و یاد خدا در آن شرایط کاری که با توپ و تانک و گلوله سرو کار داشتند، آرامش معنوی داشتند و ما نیز می‌توانیم در عرصه‌های کاری خود به این معنا دست یابیم.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: سرباز رشید عرصه فرهنگ و هنر، شهید آوینی نیز دریایی از آرامش بود و آنقدر تقوا و ایمان در جان ایشان جای گرفته بود که کارها و سخنانش در عمق جان هر شنونده‌ای نفوذ می‌کرد و انسان را به آرامش می‌رساند.

جلب اعتماد عمومی و مشارکت خیران مستلزم حفظ حقوق مردم است

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان علمی، نظامی و اقتصادی بخاطر پشت صحنه‌های معنوی توانستند در عرصه رسالتی خود، اثرگذار شوند و خدمات چشم‌گیری را به مردم و جامعه و اسلام ارائه کنند.

 وی ادامه داد: بسیاری از آن بزرگان، رزق خدمت به مردم و اثرگذاری کارهای خود را در نمازهای شب از خداوند دریافت می‌کردند و اگر بتوانیم از برکات نماز شب بهره‌مند شویم ما نیز می‌توانیم این خدمات چشم‌گیری را در عرصه‌های خدمتی خود ارائه کنیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه خدا فرمود به فقرا کمک کنید، عنوان کرد: وقتی شما خدمتی به مردم ارائه می‌کنید و خانه‌ای می‌سازید به گونه کار کنید که صاحبان آن احساس کنند که خداوند به یاد و فکر آنها بوده و خود را واسطه بین خدا و بندگان خدا بدانید تا کارها برکت پیدا کند و مردم در دریافت خدمات، احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: به گونه ای خدمات را به مردم ارائه کنید که در حق کسی اجحاف نشود و اولویت‌ها رعایت و حق مردم ادا شود. برخی خودشان پیگیر حقشان هستند اما برخی در دریافت حقشان اصرار و سماجتی ندارند؛ خداوند سفارش آنها را به ما کرده و تأکید می‌کند باید حق آنها ادا شود و این موضوع در فضای کاری شما بسیار مهم و محوری است.

 وی ادامه داد: خداوند فرموده امانت‌ها را به اهلش بسپارید و در ادامه فرموده به شما فرمان می‌دهم که امانت‌ها را به اهلش بسپارید و این فرمان الهی پیام حق را بسیار فوق‌العاده کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر در این عرصه مهم خدمت‌رسانی به مردم درست عمل کنیم، خیران بسیاری آماده حضور در این عرصه هستند و لازم است هر چه بیشتر اعتماد عمومی و اعتماد خیران را جلب کنیم تا با حفظ حقوق مردم خیران بیشتری پای کار خدمت به مردم بیایند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، نادیده گرفتن حقوق مردم اعتماد عمومی را نابود می‌کند و لازم است همواره همه بخش‌های خود را توجیه کنیم تا سرمایه‌های عمومی را حفظ کنند و مانع آسیب رسیدن به آنها شوند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha