یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بیژن سلیمان پور

حوزه/ معاون استاندار قم گفت: قم، در چند روز اخیر در صدر استان‌های دارای شیب تند در ابتلا به ویروس کروناست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیژن سلیمان پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارشات، تقریباً همه مناطق کشور وارد موج چهارم بیماری شدند.

معاون استاندار قم افزود: با ورود به فاز چهارم، میزان مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها به‌شدت در حال افزایش است، در این‌ ارتباط عوامل گسترش شیوع بیماری در فاز چهارم، ورود ویروس انگلیسی از غرب کشور و تجمع‌ها و ترددها و دیدوبازدید در ایام عید و برگزاری مناسبت‌های عروسی در شهرها اعلام شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه قم، در چند روز اخیر در صدر استان‌های دارای شیب تند در ابتلا به ویروس کروناست و این امر نگرانی جدی در قم ایجاد می‌کند، تنها راه مقابله با بیماری، همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل‌هاست.

سلیمان پور بیان کرد: عادی انگاری و بی‌تفاوتی شهروندان و عدم اطلاع از وضعیت بیماری، موج چهارم کرونا را رقم زد، به‌ویژه اینکه دستورالعمل‌ها با بی‌تفاوتی مواجه شد، در این خصوص از مردم در استان قم تقاضا داریم نهایت همراهی در جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می‌شود و امروز رئیس‌جمهور اعلام کرد آمادگی کامل در حوزه درمان، بهداشت و سلامت و افزایش تخت‌های بیمارستانی ویژه بستری بیماران کرونایی ایجاد شود.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه بر تسریع واردات واکسن و پروسه تولید واکسن در کشور تأکید شد، دراین‌باره تمامی بیمارستان‌هایی که در قم پذیرش بیمار دارند، در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: از نیمه دوم هفته گذشته اقداماتی در آماده‌سازی بیمارستان‌های قم اتفاق افتاد و این مراکز در آمادگی صد در صد هستند و هم‌اکنون بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امیرالمؤمنین(ع) و امام رضا(ع) پذیرش بیمار دارند.

سلیمان پور گفت: آمار ابتلا به ویروس بسیار نگران‌کننده است و شهروندان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات و خودداری از ترددهای بی‌مورد از سلامت خود، خانواده و شهروندان صیانت کنند، در غیر این صورت، روزهای سختی پیش روی ماست.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح‌شده در جلسه نیز برخورداری ۶۰ میلیون نفر ایرانی از بسته حمایتی دولت از روزهای ابتدایی ماه رمضان امسال بود که بر اساس آن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و سهام عدالت در اولویت هستند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha