سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نصیر

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع سرگروه‌های تبلیغی گفت: جای تعجب دارد که برخی از گرانی می‌نالند، اما در شرایط سخت کرونایی عروسی ۱۵۰۰ نفری برگزار می‌کنند، در حالی که هم گرانی و هم خطر جانی وجود دارد. این چه عقلانیتی است باید فرهنگ سازی شود تا برنامه‌های عروسی، ترحیم و تشییع با کمترین تعداد برگزار گردد؛ چرا برخی شرایط را درک نمی‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در جمع سرگروه‌های تبلیغی استان کهگیلویه و بویراحمد اعزامی از حوزه علمیه قم، با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و قدردانی از تلاش‌های ضابطین و سرگروه‌های تبلیغی در ایام مختلف سال، گفت: از دغدغه شما در خصوص ترویج فرهنگ و بینش اصیل اسلامی قدردانی می‌کنیم، چرا که وظیفه اصلی روحانیت تعلیم و تربیت مردم در مسیر اخلاق و معنویت و فلسفه حوزه رفتن ارشاد و هدایت مردم است تا در مسیر اسلام قدم بردارند.

وی ادامه داد: کار انبیاء و اولیاء هم تمرکز روی همین مسائل بود هر چند نیازمندی‌های دیگری هم وجود دارد، اما آنچه انبیا روی آن تمرکز داشتند ابلاغ احکام خداوند بود تا زندگی را بر مبنای این قوانین برنامه‌ریزی کنیم.

برخی از گرانی می‌نالند، اما در شرایط کرونایی جشن عروسی ۱۵۰۰ نفری می گیرند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز این مسئولیت بر عهده روحانیت و حوزه است اگر این رسالت فراموش شود مردم آسیب می‌بینند جوانان از دین فاصله می‌گیرند و منحرف می شوند همین تبلیغ است که از زشتی و پلشتی رفتاری و اخلاقی انسان‌ها را نجات می دهد و انسان را از فرش به عرش می‌رساند.

 استاد حوزه در ادامه بیان کرد: پیامبران نه به وسیله شمشیر و زور، بلکه به وسیله تبلیغ و در قالب گفتار و کلمات مردم را ارشاد می‌کردند و همین موجب ایجاد جامعه اسلامی شده است.

وی ادامه داد: تبلیغ موضوع بسیار مهمی است که باید انجام شود. انسان ها با کلمات در مسیر حق قرار می‌گیرند و با یک کلمه در مسیر قرار می‌گیرند و با یک کلمه از مسیر خارج می‌شوند و لذا موضوع تبلیغ در طول تاریخ موضوع مهمی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تبلیغ باعث شد در روی کره زمین اکثر مردم در قالب ادیان مختلف خداباور شوند و باید با لحاظ کردن همه شرایط این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه به سختی‌های امروز کرونا و همه گیر شدن آن در جهان اشاره کرد و گفت: کرونا زندگی همه بشر را تحت تاثیر قرار داده و همه جا را تعطیل کرده است اکنون وضعیت مناسبی نداریم، امروز  ۲۷۴ فوتی داشتیم که نشان می‌دهد شرایط بسیار خطرناک است.

حسینی افزود: برخی مردم به دستورالعمل ها گوش نمی‌دهند که باید با متخلفین برخورد قضایی شود، چراکه تجمعات باعث آلودگی و در نهایت ابتلا و بستری و سپس مرگ می‌شود.

وی گفت: جای تعجب دارد که برخی از گرانی می‌نالند، اما در شرایط سخت کرونایی عروسی ۱۵۰۰ نفری برگزار می‌کنند، در حالی که هم گرانی و هم خطر جانی وجود دارد. این چه عقلانیتی است باید فرهنگ سازی شود تا برنامه‌های عروسی، ترحیم و تشییع با کمترین تعداد برگزار گردد؛ چرا برخی شرایط را درک نمی‌کنند.

حسینی تاکید کرد: مبلغین باید در کنار ترویج اخلاق و معنویت مردم را نیز در مسیر قانون هدایت کنند. یکی از مهمترین موضوعات بحث فرهنگ سازی است که در این دوره باید با هشدارهای خود موضوع کرونا را فرهنگ‌سازی کرده و جلوی خطر سازی و خطر آفرینی را بگیرند.

برخی از گرانی می‌نالند، اما در شرایط کرونایی جشن عروسی ۱۵۰۰ نفری می گیرند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه باید فرهنگ غلط تیراندازی در عروسی و عزا فرهنگ‌سازی شود، خاطرنشان کرد: همچنین باید فرهنگ‌سازی کنیم که چرا یک جوان به دلیل یک موضوع کوچک اسلحه برمی‌دارد و جمعی را به رگبار می‌بندد. باید فرهنگ سازی شود تا مردم بدانند که چنین اقداماتی برابر با بربریت و توحش است امروز مبلغین وظیفه دارند چنین موضوعاتی را فرهنگ‌سازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چگونگی تبلیغ در فضای کرونایی مهم است، یادآور شد: هنر مبلغ این است که بهترین فرهنگ سازی را برای این شرایط سخت داشته باشد و مردم را به بهترین نحو برای عبور از این وضعیت خطرناک هدایت و راهنمایی کنند.

وی گفت: هم باید از فضای مجازی به خوبی در تبلیغ استفاده کرد و هم مبلغین با حضور و استقرار در یک جای مشخص و بدون ایجاد تجمع به شبهات مردم پاسخ گفته و فرهنگ سازی لازم را داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: توجه مردم به رعایت دستورات بهداشتی مهمترین وظیفه روحانیت در این ایام است تا از حضور در تجمعات جلوگیری کنند و بتوانیم از این بحران سخت و تلخ نیز به خوبی عبور کنیم.

برخی از گرانی می‌نالند، اما در شرایط کرونایی جشن عروسی ۱۵۰۰ نفری می گیرند

حجت‌الاسلام علی امینی‌اطهر سرگروه تبلیغی فرهنگی نور ولایت در هم گفت: سفارش حضرت آقا اجرای دستورالعمل های ستاد کروناست و ما نیز با در نظر گرفتن همه شرایط جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع به تبلیغ ادامه می‌دهیم.

امینی‌اطهر در ادامه با انتقاد از رویکردی که مسئولین در زمینه بصیرت افزایی انتخاباتی دارند یادآور شد: مبلغین وظیفه دارند که اول مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کرده و همچنین بدون بیان مصادیق آنها را به انتخاب اصلح تشویق کنند که متاسفانه مسئولان در این زمینه همکاری لازم را نداشتند و باید با مانع زدایی اجازه چنین موضوعی را بدهند.

در این نشست سرگروه‌های تبلیغی استان کهگیلویه و بویراحمد هم به بیان دغدغه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند و گفتند که استان ۱۳ گروه تبلیغی دارد که در طول سال حضور پررنگی در برنامه‌های مختلف داشته و از سی سخت و بویراحمد تا لنده و بهمئی و دیشموک را زیر پوشش تبلیغ قرار داده‌اند.

 سال گذشته تنها در فضای مجازی تبلیغ صورت می‌گرفت و امثال حکم برای تبلیغ حضوری صادر شده و مجوز تردد برای خودروهای مبلغین گرفته شده است تعداد ۱۳ گروه تبلیغی ثبت‌نام کرده‌اند و در فضای مجازی کار می‌کنند و عده‌ای نیز وارد استان شده‌اند.

انتظار داریم اجازه دهند مبلغین با رعایت دستورالعمل‌ها هم در زمینه تبلیغ دین در ماه رمضان و هم در خصوص گزینش اصلح در انتخابات فعالیت لازم را داشته باشند. در تولید محتوا حضور در میان مردم ضروری است اما متاسفانه برخی مسئولین در این خصوص مانع ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha