جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نادر حقیقی - مدیر حوزه علمیه هرمزگان

حوزه/حجت‌الاسلام حقیقی گفت: مبلّغین از ظرفیت ماه مبارک رمضان برای روشنگری و بصیرت افزایی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام حقیقی، مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، در همایش طلایه داران تبلیغ استان، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: رسالت بزرگ طلاب و روحانیون حرکت مردم جامعه به سمت ارزش‌های دینی بوده و ماه مبارک رمضان فرصت ویژه ای را در اختیار مبلغین قرار داده است.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان صفات ویژه ای را با خود به همراه داشته و یکی از بهترین کارهایی که در ماه رمضان توسط افراد پارسا انجام می‌شود، جلا دادن روح و دوری از گناه و لذت‌های دنیوی است.

حجت الاسلام حقیقی، گفت: با توجه به اینکه مردم در ماه مبارک رمضان، آمادگی لازم جهت دریافت معارف دینی را دارند. طلاب و روحانیون می‌توانند در این ماه به صورت خاص به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دشمن همواره به دنبال تخریب چهره حوزه علمیه است؛ مبلغین می‌توانند در ایام ماه مبارک رمضان و هم زمان با جذب و پذیرش حوزه علمیه، نقش آفرینی موثری را در زمینه حوزه‌های علمیه و مشاوره‌های حداقلی به علاقه‌مندان تحصیل در مدارس علمیه ارائه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: بیشترین مبلغین در روستاهای سطح استان قرار داشته و با توجه به آب و هوای مناسب روستاها، مبلغین می توانند برنامه های مذهبی متناسب با ماه مبارک رمضان را در فضای بیرونی مساجد برگزار کنند تا فاصله‌ای که میان مردم و مساجد بر اثر ویروس منحوس کرونا به وجود آمده را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بسباری از مشکلات جامعه ناشی از کمبود معنویت است، اظهارداشت: اگر معنویت جامعه افزایش پیدا کند، دیگر شاهد احتکار و گران فروشی نخواهیم بود که در این راستا مبلغین می‌توانند نقش پر رنگی در ترویج معنویت در جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حقیقی گفت: مبلغین مواضع نظام و روشنگری های لازم را در موضوع انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری را در مناطق هدف خود به درستی انجام دهند، بسیاری از دشمنان اسلام به دنبال کم رنگ کردن مشارکت حداکثری هستند؛ از این رو طلاب و روحانیون به عنوان یکی از موثرترین قشر های جامعه رسالت خود را در خصوص انتخابات به درستی ایفاء کنند و مشارکت حداکثری را در دستور کار خود قرار دهند.

همچنین، حجت الاسلام پولادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در بخش دیگری از این همایش، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: وظیفه اصلی مبلغین بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به مسائل مهم جامعه و نظام است.

وی بیان کرد: مبلغین از ظرفیت بسیار بالایی جهت بصیرت افزایی و روشنگری در بین آحاد مردم برخوردار بوده و با سخنرانی و ابزارهای دیگر می توانند مردم را به سمت شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری دعوت و با روشنگری در زمینه‌های مختلف، واقعیت‌های جامعه را منعکس نمایند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha