جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان زندان‌ها با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: امداد رسانی در شرایط خطر بخشی از رسالت های حوزه است هرچند که رسالت های اصلی آن مشاوره و مسائل فنی دقیق تری می باشد؛ همه اینها می توانند سبب افزایش سرمایه حوزه در باب اعتماد اجتماعی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی ظهر امروز  در دیدار رئیس سازمان زندان های کشور که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان گفت: نگاه ما به حوزه، منظومه ای فکری، علمی، ولایی و اجتماعی است که هویت آن گره گشایی از کار مردم و نظام می باشد؛ اگر روزی از این هویت تهی شود دیگر حوزه نخواهد بود.

وی افزود: در چند سال اخیر شاهد بوده ایم که گروه های مردمی، بسیجی و جهادی و همچنین گروه های وسیعی از طلاب جهادی در حوادث و بلایایی همچون سیل، زلزله و سایر حوادث اینچنینی پا به میدان گذاشته و به کمک هم وطنانشان رفته اند.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه ستادی در راستای این فعالیت ها تشکیل شده است و مجموعه های حوزوی به این وسیله کنار هم قرار گرفتند تا به نحو منسجم تر و حساب شده تری به خدمت رسانی بپردازند.

وی با بیان این که امروز شبکه ستاد حوزوی بحران شکل گرفته و اعضای آن سر بزنگاه وارد عمل می شوند،تصریح کرد: امداد رسانی در شرایط خطر بخشی از رسالت های حوزه است، هرچند که رسالت های اصلی آن مشاوره و مسائل فنی دقیق تری می باشد؛ همه اینها می تواند سبب افزایش سرمایه حوزه در باب اعتماد اجتماعی باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که  شبکه ستاد حوزوی بحران باید در عرصه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کند بیان داشت: حدود و تعزیرات اسلامی فلسفه چند ضلعی دارد و جا دارد برای دست اندرکاران آن تبیین شوند.

وی گفت: وقتی که به حدود و تعزیرات می رسیم تنها بخشی از آزادی فرد را از او می گیریم، اما این تمام آزادی را از فرد مجرم منع نمی کند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار کرد: می بایست دستگاه های اجرایی آمار و ارقام دقیق و تحلیلی را در اختیار دستگاه ها و نهادهای فرهنگی قرار دهند.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: وقتی شخص مجرم به زندان می رود خود او در مسیر اصلاح قرار می گیرد، اما خانواده و بویژه فرزندانش در مسیر تخریبی واقع می شوند؛ باید از وضعیت خانواده های زندانیان غافل نشد.

عضو شورای عالی حوزه گفت: بسیاری از افرادی که در آمریکا و سایر کشورها مسلمان شده اند، زندانیان این کشور بوده اند؛ این نشان می دهد محیط زندان و خلوتی که در آن برای فرد فراهم می شود می تواند به تحول درونی او در جهت ارتباط با خدا بینجامد.

وی افزود: حوزه های علمیه آمادگی برگزاری دوره های مختلف با موضوع مشاوره در زندان ها را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha