جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یهود ستیزی

کتاب "یهود ستیزی؛ واقعیت یا دستاورد سیاسی" به قلم علیرضا سلطانشاهی و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این کتاب ۳۷۱ صفحه ای، نویسنده به بررسی ابعاد اعتقادی، رفتاری و سیاسی یهود و صهیونیسم جهانی پرداخته و به خصوص مقوله یهودستیزی را مورد واکاوی دقیق قرار داده است.

 یهودیت وقتی در کنار مفهومی همچون صهیونیسم قرار می‌گیرد دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نیز می‌شود و لذا در کاربرد مفهوم یهود باید به تنوع و پیچیدگی خاستگاه مفهومی آن توجه شود.

نویسنده معتقد است: یکی از مواجهت‌ها با واژه یهود در قالب واژه یهودستیزی دنبال می‌شود. البته این مواجهه نه به‌معنای ستیز با یک دین الهی بلکه ستیز با یک نژاد یا قومیت است که انگیزه‌ها و عملکرد دنیاطلبانه آن موجب مخالفت سایر ادیان با او شده است. در واقع یک نگرش قومیت و انحصارگرایانه خودبرتربین، ‌ یک دین الهی را دست‌مایه اهداف و انگیزه‌های توسعه‌طلبانه خود قرار داده است که سبب مقاومت و مخالفت مردمان سایر ادیان و ملل شده است. البته این‌گروه با هدایت صهیونیزم جهانی، از این رویداد برای مظلوم نمایی خود حداکثر بهره را برده است و با تعریف جایگاه حق برای خود به‌عنوان یک دین الهی، ‌ منتقدان خود را مخالفان با قوم برگزیده الهی، سامی ستیز و یهودستیز معرفی کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:"یهودستیزی واقعیتی انکار ناپذیر است، در عین اینکه تاکنون هیچ‌مستمسکی بهتر از آن برای صهیونیسم یافت نشده است، یهودستیزی واقعیت دارد؛ ولی بدون دلیل نیست و دلایل آن به باورهای یهودیت و به رفتار آنان باز می‌گردد و اگر کسان دیگری غیر از یهودیان نیز دارای این باورها بودند و یا رفتاری همگون با یهودیان داشتند، دشمنی و یا ستیز دیگران را به خود جلب می‌کردند. علت دیگر بر تداوم یهودستیزی خواست صهیونیست‌هاست. آنان برای عملی کردن ایده جنبش‌ملی خود نیاز به مظلوم‌نمایی دارند تا از این طریق حضور نامشروع خود در فلسطین را مشروع جلوه داده، جهانیان را بفریبند و چه دستاویزی  بهتر از آن که دیگران را متهم به دشمنی ذاتی با یهود کنند؟ به همین دلیل  افسانه قتل‌عام یهود یا واقعه هولوکاست باید به‌عنوان یکی از مظاهر مظلومیت یهودیان همواره در قالب و زمان‌های مختلف به رخ جهانیان کشیده شود. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha