دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موفقیت طرح آزمایشی تست سریع کرونا در مساجد بریتانیا

حوزه/ مسلمانان والسال، شهری در منچستر-لیورپول از موفقیت برنامه آزمایشی انجام تست سریع تشیخص بیماری کرونا خبر داده‌اند که در روز برای بیش از ۱۰۰ نفر امکانات تست را فراهم می‌سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از expressandstar، به گفته مسلمانان در مسجد والسال، شهری در منطقه منچستر-لیورپول، یک طرح که دوره آزمایشی خود را برای تست سریع تشخیص کرونا در عبادتگاه‌ها به پایان رسانده است، موفقیت‌آمیز بوده و می‌تواند طرح خوبی در آینده باشد.

مسجد ابوبکر در والسال اولین مکان آزمایشی برای این برنامه بود که هدف آن تسهیل تست سریع کرونا در عبادتگاه‌ها و دیگر مناطق بود تا از این طریق به کنترل بیشتر موفق عفونت و شیوع بیماری در شهر شوند.

روز گذشته دو واحد متحرک در پارکینگ مسجد مستقر شدند و به بیش از ۱۰۰ نفر امکان دسترسی به تست‌های سریع تشخیص کرونا داده شد. این برنامه یک مشارکت بین شورای شهری والسال، بهداشت عمومی و اتحادیه سازمان‌های مسلمان بود.

محمد عارف ، رئیس موقت این اتحادیه گفت که هدف از این کار ایجاد امکانات تست کرونا در مکان مورد نیاز مردم است، به طوری که برای همه قابل دسترسی باشد.

وی گفت: ما می‌خواهیم به مردم نشان دهیم که می‌توانند به راحتی به اینجا بیایند، خود را آزمایش کنند و در عرض نیم ساعت نتیجه آزمایش خود را بدست آورند. تا اطمینان حاصل شود که افراد اگر نگرانی از ابتلا داشتند خودشان را به راحتی تست کنند.

عارف افزود: من فکر می‌کنم این برنامه آزمایشی همچنین نمایانگر چگونگی کارکرد مکان‌هایی از این قبیل در این شرایط است زیرا اینجا بزرگترین مسجد در والسال است. ما در اینجا با بنیاد اعتماد کار کرده‌ایم و می‌دانیم که مردم در طول روز برای نماز و عبادت به اینجا می‌آیند. بنابراین ما فکر می‌کنیم که این موفقیت می‌تواند با موفقیت بیشتری در آینده همراه باشد.

استفان گونتر ، مدیر بهداشت عمومی در شورای والسال نیز گفت: این بخشی از طیف وسیعی از اقدامات در سراسر منطقه است که از جوامع ما حمایت و محافظت می‌کند ، بنابراین ما می توانیم به کاهش میزان عفونت کرونایی در والسال ادامه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha