جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام شفیعی ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام شفیعی، اهتمام به نماز اول وقت، تلاوت قرآن و قرائت ادعیه و مناجات وارده، تدبر و تأمل در معارف قرآنی و انفاق و تصدق بر نیازمندان را از برجسته‌ترین مظاهر عبادی این ماه دانست.

حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، در نخستین جلسه از سلسله مباحث «هدایت در سایه‌سار قرآن»، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اگرچه همه‌ی زمان‌ها و مکان‌ها متعلق به حضرت حق و ملک او هستند، اما شهر الله خواندن ماه رمضان بیانگر عظمت انحصاری این ماه است.

وی با بیان اینکه نزول قرآن نشان دیگری از ابعاد بزرگی ماه رمضان دارد، گفت: در خطبه شعبانیه‌ رسول خدا(ص) به مردم می‌فرمایند؛ «ماه خدا با رحمت و برکت و مغفرت به سوی شما روی آورده است».

حجت‌الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: تعبیر جالب دیگری که در کلمات اهل‌بیت(ع) پیرامون ماه مبارک رمضان وجود دارد، این است که می‌فرمایند: «دعیتم فیه الی ضیافه الله» یعنی شما مهمان ناخوانده نیستید! بلکه مهمان دعوت‌شده هستید و طبیعی است در ضیافت برنامه‌ریزی‌شده، همه‌ی اسباب پذیرایی مهیا و فراهم است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: در آغاز این ماه و اولین روز آن ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت این ضیافت نورانی و پرفیض از همه‌ی مردم عزیز به ویژه جوانان دعوت می‌کنم از همه‌ی ظرفیت وجودی و توانایی خود برای بهره‌برداری از این میهمانی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اهتمام به نماز اول وقت، تلاوت قرآن و قرائت ادعیه و مناجات وارده، تدبر و تأمل در معارف قرآنی و انفاق و تصدق بر نیازمندان از برجسته‌ترین مظاهر عبادی این ماه است.

لازم به ذکر است، علاقمندان می‌توانند جهت مشاهده پرونده خبری "هدایت در سایه‌سار قرآن" «(اینجــــــــــا)» کلیک کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha