جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدمت رسانی گروه جهادی قزوین به مردم آواره سوریه

حوزه / گروه جهادی بنیاد بین المللی اربعین با همکاری و مشارکت حوزه علمیه استان قزوین در سفری به سوریه اقدام به تهیه و توزیع هزاران پرس غذای گرم و ارائه خدمات فرهنگی به آوارگان سوری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، چندین سال از حمله وحشیانه و غیر انسانی داعش به سوریه و جنگ خونین و بی رحمانه این گروهک تروریستی می گذرد و این کشور در طول این سالها زندگی خود را با سختی و مشقت های فراوان سپری کرده اند.

 هر چند که با عنایات حضرت زینب (س) و مجاهدت های مدافعان حرم به فرماندهی سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، شجره خبیثه داعش نابود شد و دیگر مزاحمتی برای مردم سوریه ندارد، اما همچنان این کشور متاثر از جنگ با خرابی ها، مشکلات و فرزندان یتیم زیادی رو برو است.

تعداد بالای فرزندان یتیم و زنان سرپرست خانوار در اردوگاه های حاشیه شهر حاکی از آن است که مردم سوریه از جنگ داعش خسارت های فراوانی را متحمل شده اند و همچنان هم با مشکلات زیادی زندگی می کنند.

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

در این بین فعالیت های جهادی و خداپسندانه زیادی در طول یکی دو سال اخیر از سوی مجموعه های مختلف انجام شده تا بتوانند مردم و مسئولان سوری آثار جنگ را هر چه سریعتر از بین ببرند.

یکی از این گروه های جهادی، گروه جهادی بنیاد بین المللی اربعین استان قزوین است که تا امروز چهار مرحله به سوریه اعزام شده و خدمات و اقدامات جهادی و فرهنگی مختلفی را انجام داده است. خدماتی که تنها محدود به سوریه نمی شود و در عراق، پیاده روی اربعین، مقابله با کرونا، آزادسازی زندانیان، سیل اخیر، کمک های مومنانه، و ... هم خدمات خوبی ارائه داده است. خدماتی که تمامی آنها به صورت مردمی و بدون حمایت ارگان ها و سازمان های دولتی انجام شده است.

این گروه جهادی در آخرین برنامه خود به سوریه اعزام شد و خدمات معیشتی و فرهنگی مختلفی را به آوارگان مظلوم سوری در یکی از اردوگاه های حمص ارائه داد.

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

۱۲ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان کشور سوریه توزیع شد 

 حجت الاسلام حمید احمدی، قائم مقام دبیر کل بنیاد بین المللی اربعین  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: اربعین ساحتی برای تمرین زیست حسینی است، زندگی طیبه ای که در آن تمامی انسانها محترم و مومنان عزیزهستند.

قائم مقام دبیر کل بنیاد بین المللی اربعین  خاطرنشان کرد: در همین راستا، اساس حرکت بزرگ اربعین بر محبت برادرانه و مشفقانه استوار است که اوج ایثار، تعاون و خدمت کریمانه و مومنانه در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ و استمرار این فرهنگ در طول سال و در عرصه ها و ساحت های مختلف همان مصداق بارز حضور زایران در جهان است، افزود: بنیاد بین المللی اربعین با این نگاه و با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی و با کمک عناصر خدوم و فعال، گروه جهادی اربعین را ایجاد کرده  تا در نقاط مختلف و کشورهای مختلف با کمک‌های مومنانه به یاری و کمک نیازمندان از محبان اهل بیت علیهم السلام و مسلمانان بشتابند.

قائم مقام دبیر کل بنیاد بین المللی اربعین  ادامه داد: در همین راستا گروه‌ جهادی فعال، پرنشاط و خدوم بنیاد بین المللی اربعین از استان قزوین به سرپرستی حجت الاسلام عباس  افشار با جمع آوری کمک‌های مردمی، در ماه شعبان المعظم عازم سوریه شد و با تجاربی که داشتند ،در اردوگاه حسیا  از استان حمص مستقر و با اجرای مراسم های خوب و توزیع صدها بسته هدایا به کودکان و نوجوانان، ۱۲ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین ساکنان اردوگاه توزیع کردند.

وی ادامه داد: از خداوند سبحان برای این عزیزان که در یک اقدام جهادی همراه با سختی و مشقت های زیاد این خدمت مومنانه و شایسته را  به  مظلومین و ستم دیدگان از جنگ تحمیلی نظام سلطه و ایادی جاهل و سیاه بخت شان مورد حمایت قرار دادند اجر، سلامتی،  عاقبت بخیری و توفیقات بیشتر مسئلت دارم .

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

فعالیت های جهادی محدود به جغرافیای خاصی نمی شود

حجت الاسلام عباس افشار، مسئول بنیاد بین المللی اربعین استان قزوین هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت گروه جهادی اعزامی از استان قزوین به سوریه، اظهار کرد: گروه جهادی بنیاد بین المللی اربعین با همکاری حوزه علمیه استان قزوین سال گذشته با همراهی تیم ۱۰ نفره عازم کشور سوریه و اردوگاه حسیا از توابع استان حمص شد تا کار خدمت رسانی را به مردم سوریه انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین سال ۱۴۰۰ نیز به مدت ۱۰ روز به مناطق یاد شده اعزام و روزانه یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا طبخ و صدها بسته معیشتی و یک هزار بسته فرهنگی بین نیازمندان و خانواده های آواره از جنگ سوریه تهیه و توزیع کردند.

مسئول دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین به تاثیرگذاری فعالیت های جهادی پرداخت و بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز مصداق بارز مبارزه با آمریکا این است که هرکسی هرجایی هست، خوب کار کند و الزاما فرد نباید به مکانی، چون منطقه محروم هجرت کند، بلکه در هرجایی هست باید وظیفه اش را به نحو احسن انجام دهد.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان قزوین تصریح کرد: اینکه اکنون افراد بدون اجبار برای کار جهادی به مناطق محروم می‌روند یک فرهنگ است، البته این فعالیت های جهادی فرقی ندارد که در کدام از نقطه شهر و یا کشور باشد .

وی ادامه داد: اقداماتی که در کشور سوریه توسط همین گروه جهادی انجام می‌ شود، نعمت و توفیقی است که به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و شهدای مدافع حرم نصیب ما شده تا به مردم مظلوم سوریه خدمت کنیم .

مسئول بنیاد بین المللی اربعین استان قزوین تصریح کرد: براساس آیات قرآنی ماموریت اصلی امروز ما کار کردن برای مردم، اطاعت امر رهبری کردن و انجام تکالیف خدای متعال است که برای انجام آن نیازی به پست و جایگاه نیست وامروز خوشحال هستیم که به اتفاق جمعی از خیرین وبا همیاری وهمکاری حجت الاسلام دکتر حمید احمدی توانسته ایم به خوبی فعالیتهای فرهنگی را نه تنها در کشور خود بلکه در کشورهایی مثل عراق – سوریه انجام دهیم .

حجت الاسلام افشار ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مدافع حرم بیان کرد: مدافعان حرم ثابت کردند که جمهوری اسلامی محدود به جغرافیای ایران نیست و اگر لازم باشد برای دفاع از مظلومان در هر نقطه ای حاضر می شوند و امروز به برکت خون شهدا امنیت کشور در دنیا زبانزد عام و خاص است .

وی بیان کرد: همه ما یک امت واحده هستیم  و برای دفاع از حرم اهل بیت و حریم اسلامی فرزندان و همسران خود را در این معرکه فرستادیم و در حقیقت همه ما منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج) هستیم.

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

شهدای مدافع حرم در غربت با دشمن مبارزه کردند

 حجت الاسلام میثم عباسپور هم از فعالان جهادی که سالها با گروه هشت نفره عازم کشورهای سوریه وعراق شده و به مردم مظلوم این کشورها در زمینه های فرهنگی و تبلیغی، خدمت رسانی کرده است.

این روحانی جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: بزرگترین امتیاز شهدای مدافع حرم این است که از حریم اهل بیت(ع) در عراق و سوریه دفاع می کنند و در این راه به شهادت می رسند.

وی خاطرنشان کرد: فداکاری و ایثار رزمندگان و شهدای مدافع حرم در سوریه و عراق باعث تامین امنیت در مرزهای کشورمان شده و به جرأت می توان گفت که حضور مدافعان حرم و مستشاران نظامی ما در سوریه برای حفظ امنیت کشور، یک ضرورت بود .

عباسپور بیان کرد: بنده برای دومین بار به سوریه اعزام شدم. خانواده های سوری بر اثر ویرانی منازل خود به برخی از اردوگاه ها پناه آورده اند و وظیفه داریم به کمک این عزیزان بشتابیم.

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

«از دیار مینودری تا حُمص سوریه»؛ روایتی از فعالیت جهادگران بی مرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha