پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از طلاب برای حضور در بیمارستان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: جامعه مذهبی از برخی تصمیمات خصوصا در موضوع برگزاری نمازهای جماعت و مراسم های مذهبی ناراحتی‌هایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نشست با دکتر نمکی وزیر بهداشت، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، به حضور خود در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه به نیابت از خود و تمام مردم استان حاضر شدم تا از خدمات و عملکرد مثبت یک سال گذشته کادر درمان تقدیر کنم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات روز گذشته خود عملکرد کادر درمان را مصداق مجاهدت فی‌سبیل‌الله دانستند، که این مجاهدت بزرگ زمینه ساز کوری چشم دشمنان و عصبانیت آنان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه مقابله با کرونا جمهوری اسلامی در دنیا سربلند است، گفت: دشمن امیدوار بود تا با وجود این ویروس در کنار مشکلات تحریم، مشکلات فراوانی نیز برای کشور ایجاد شود، اما انتظار مجاهدت‌ها و عملکرد مثبت کادر درمان و نیروهای جهادی را نداشت و همین مسائل باعث عصبانیت آنها شده است.

وی با تاکید بر اینکه در عید امسال انتظار بر این بود که با وجود تجربه ۱۴ ماه از مقابله با کرونا، به صورت کارشناسی‌تر اقدام شود، عنوان کرد: شاید اگر به روند علمی و پیش بینی‌ها و نظرات کارشناسی وزارت بهداشت به عنوان فرمانده این عملیات بیشتر توجه می‌شد، امروز با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در کنار کادر درمان باید مجاهدت‌های نیروهای جهادی نیز تقدیر کرد، خاطر نشان کرد: از روز اول شیوع این بیماری گروها و نیروهای جهادی اعم از طلاب، نیروهای مردمی و بسیج در کنار کادر درمان حضور داشتند و با اقدامات خود ثابت کردند که اجازه نمی‌دهند کادر درمان تنها بماند.

وی با اشاره به فراخوان قرارگاه گروه‌های جهادی شهید مدنی، یادآور شد: در حال حاضر ۱۸۰ نفر از طلاب برای حضور در بیمارستان‌ها و انجام هر فعالیتی که می‌تواند با آن باری از دوش کادر درمان برداشته شود، اعلام آمادگی کرده‌اند و با تمام وجود پای کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: بنابر نظر مسئولان علوم پزشکی و کادر درمان، ورود طلاب و نیروهای جهادی در موج قبلی با تاثیرات مثبت و اعلام رضایت همراه بود.

وی در بخش دیگری از صبحت‌های خود با بیان اینکه باید به این سوال پاسخ داد که آیا پروتکل‌ها بعد از ۱۴ ماه نیازمند به روزرسانی هست یا خیر، گفت: در سال گذشته در سراسر دنیا تجربه‌ای در عرصه مقابله با این بیماری وجود نداشت، اما امروز در کشور دارای تجربه‌ای ۱۴ ماه هستیم، تجربه‌های فراوانی که لازم است با استفاده از آن برخی از پروتکل‌ها را مورد مطالعه مجدد قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه تصمیمات ستاد کرونا لازم الاجرا است و همه خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم، یادآور شد: گاهی اوقات جامعه مذهبی از برخی صحبت‌ها و تصمیمات موجود خصوصا در موضوع برگزاری نمازهای جماعت و مراسم های مذهبی ناراحتی‌هایی دارند که لازم است تا در میدان گفت‌وگوها از برخی نظرات استفاده شود و در این رابطه به صحبت بپردازیم.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث طب سنتی اعتقادی به تفکیک نداریم، مطرح کرد: این روش تجربه بشر است که می‌تواند برای درمان، به کمک کادر پزشکی بیاید، اما نکته‌ای که لازم به ذکر است، این است که در برخی از موارد شاهد ساخت دارویی برای مقابله با کرونا با استفاده از طب سنتی هستیم که باید است به صورت علمی مورد راستی آزمایی قرار گیرد و به آن جواب داده شود، همانند دارویی که یکی از محققان همدانی آن را تولید کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha