پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا

حوزه/ سلامت روحی مردم در کنار سلامت جسمی، از مهمترین نیازهای بشری است که اگر به آن توجه نشود، علاوه بر خسارات جبران ناپذیر برای فرد و جامعه و صرف هزینه‌های سرسام آور برای ترمیم آن، حتی سلامت جسمی را هم در جامعه به خطر می‎اندازد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در بیانیه ای از تصمیمات ستاد ملی کرونا درباره برنامه های مساجد در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

      

بسم الله الرحمن الرحیم 
«همان گونه که گفتم نظر کارشناسی‌شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا را معتبر می‌دانم اما این بررسی را باید به کسانی سپرد که حقیقت و ضرورت دعا و توسل را درک می‌کنند آن وقت هر چه آن‌ها تصمیم بگیرند بنده و همه مردم به آن عمل خواهیم کرد.» مقام معظم رهبری (۹۹/۰۲/۲۱)
برای بار دیگر، فرصت ماه مبارک رمضان که در روایات ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‏‌کند، با تصمیمات غیرکارشناسی ستاد ملی کرونا، در حال کم رنگ شدن است.
لازم است توجه شود که همان طور که مقام معظم رهبری فرموند: عبادات و توسل بخصوص در ماه رمضان و شبهای قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند.
سلامت روحی مردم در کنار سلامت جسمی، از مهمترین نیازهای بشری است که اگر به آن توجه نشود، علاوه بر خسارات جبران ناپذیر برای فرد و جامعه و صرف هزینه‌های سرسام آور برای ترمیم آن، حتی سلامت جسمی را هم در جامعه به خطر می‎اندازد. 
آیا ستاد ملی کرونا فراموش کرده است که همین انسان‌های با ایمان و جهادی بودند که در اوج فراگیری کرونا و فشار شدید بر کادر محترم درمان، تحت تاثیر برکات ماه مبارک رمضان و محرم و به طور کلی با بهره گیری از معارف اسلام ناب، ایثار نموده و بدون هیچ توقع مادی، در کنار کادر درمان، از سلامت جسمی مردم پایداری کردند؟.
البته همین ملت مؤمن همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: تابع نظر کارشناسانی که توانایی نظر دادن در امور دینی را دارند، هستند.
مجمع نمایندگان طلاب ضمن توصیه ملت شریف به رعایت بیشتر موازین بهداشتی، از مسئولین امر خواستار است که با توجه به این ملاحظات، موجبات نارضایتی را ایجاد نکرده و همت خویش را در راستای توجه به ظرفیت های داخلی برای شکست کرونا به کار گیرند تا شاهد ریشه کن شدن این بیماری و رشد روز افزون ملت پرافتخار ملت عزیز ایران اسلامی باشیم.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha