پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با بیان این که از جمله مسائلی که انسان را وادار به روزه داری می کند ثواب و پاداش روزه داری است، گفت: امیر المؤمنین علی (ع) می‌فرمایند که بترسید از خداوند همانند کسی که زهد و پارسایی او را به زینت های دنیوی بی رغبت می کند و در خطبه دیگری در این خصوص می فرمایند، زهد عبارت از کوتاه کردن آرزوها و شکرگزار نعمت ها و تقوا و خودداری از محرمات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در درس شرح نهج البلاغه که به صورت مجازی برگزار شد،  تفکر را از اساسی ترین و محوری ترین مسائل دین اسلام دانست و اظهار داشت:  حضرت علی (ع) می فرمایند، بترسید از خداوند همانند کسی که تفکر و تعقل قلب او را کاملا مشغول و درگیر کرده است و بترسید از خداوند همانند کسی که ترس و خوف از خدا بدن او را به زحمت انداخته است.

وی با بیان این که سفارش امام علی (ع) این است که سعی کنید روحتان تعالی پیدا کند و تمام همت خود را برای جسم مصروف نکنید، ادامه داد: انسان متقی همه شب را نمی خوابد و مقداری از آن را به راز و نیاز با خداوند می پردازد. مولی علی (ع) روزه داری بسیار را از جمله آثار و نشانه های افراد متقی عنوان می کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان این که از جمله مسائلی که انسان را وادار به روزه داری می کند ثواب و پاداش روزه داری است که در دین اسلام وارد شده است، گفت: امیر المؤمنین علی (ع) بیان می کنند که بترسید از خداوند همانند کسی که زهد و پارسایی او را به زینت های دنیوی بی رغبت می کند و در خطبه دیگری در خصوص می فرمایند، زهد عبارت از کوتاه کردن آرزوها و شکرگزار نعمت ها و تقوا و خودداری از محرمات الهی است.

وی با تاکید بر این که زهد سبب می شود انسان از خواسته های مادی کناره گیری کند، افزود: زهد از دیدگاه قرآن این است که انسان از هر آنچه از دستش می رود ناراحت نشود و به هر آنچه که بدست می آورد خوشحال نشود و انسان برای اینکه حالت زهد در او نمود پیدا کند، باید بسیار به یاد مرگ و از دنیا رفتن باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha