پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصویرسازی مغرضانه از مسلمانان در رسانه‌های فرانسوی و بروز رفتار خطرناک در جامعه  

حوزه/ مسلمانان فرانسه نگران ظهور اسلام هراسی هستند. در پرتو افزایش پوپولیسم و تحریک جامعه بین المللی ، مسلمانان در سراسر جهان با موج های جدیدی از اسلام هراسی ، چه از سوی  نهادها  و چه جامعه روبرو هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از MOROCOWORLAND، احمد شاهد ، گزارشگر ویژه آزادی مذهب و عقیده ، در آخرین گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بیان داشت ، که امروزه نفرت از مسلمانان حتی در مقایسه با روزهای پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر و دیگر اقدامات تروریستی که بنام اسلام اتفاق افتاده ، افزایش داشته است.

حوادث روزانه در فرانسه حاکی از افزایش خشم و سوء ظن روز افزون علیه جامعه مسلمانان می باشد. به عنوان مثال در فوریه 2019 ، انتشار لباس ورزشی توسط برند دکاثلون  برای مسلمانان با عنوان  "حجاب ورزشی" ، منجر به ایجاد جنجال ، و در نهایت خروج آن از بازار شد.

تبلیغات  منفیِ پیوسته درباره مسئله آزادی ، نژادپرستی و اصول اسلامی در رسانه های ملی فرانسه ، موجب تحریک بحث های اجتماعی پیرامون عدم انطباق احکام اسلامی با ارزش های ملی فرانسه شده است .

همچنین اقدامات خرابکارانه اخیر علیه مسلمانان در درون جامعه فرانسه ، از جمله حملات مکرر به مساجد و افراد مسلمان  ، باعث افزایش وحشت آنها نسبت به پراکندگی اجباری جمعیتشان شده است .

برای مثال در ماه رمضان ، گروه های خرابکار بر روی دیوارهای مسجدی در غرب فرانسه شعارهای اسلام هراسانه نوشتند.  آنها همچنین از عبارات توهین آمیز مانند "مهاجران را بکش"  استفاده کردند.

لایحه "ضد تجزیه طلبی" به بسیاری از مسلمانان این احساس را داده است که باید بین دو هویت متضاد یکی را انتخاب کنند ، یعنی فرانسوی یا  مسلمان ،  ملی یا مذهبی.

 از این نظر ، جامعه مسلمان فرانسه ، که در طول تاریخ احساس ملی گرایانه شدیدی نسبت به فرانسه داشته اند،  تصور می‌کند به هویت ملی آنها خدشه وارد شده است.

کارشناسان و مقامات سازمان ملل متحد از این منظر خواستار مبارزه با تصویرسازی یک طرفه علیه مسلمانان هستند و مردم را ترغیب می کنند تا فریب رسانه ها را نخورده و صحت اخبار را با دقت بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha