سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن حسینی

حوزه/ طرح ضُیُوفُ الرَّحمٰن شامل برنامه ­های ترویجی قرآن و حدیث ویژه ماه مبارک رمضان برای طلاب علوم دینی و خانواده­ هایشان اجرا می شود

مدیر قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: رمضان، ماه مهمانی خداوند و بستری برای تفکر، عبادت و انس بیشتر با قرآن­ کریم، دعا، مناجات و فرصتی برای طلاب علوم دینی جهت استفاده از مفاهیم و معارف این کتاب خداوند در تبلیغ و ترویج در جامعه است.

وی افزود: وجود ویروس منحوس کرونا سبب شده توفیق تجمعات حضوری کمتر شود؛ اما با برنامه ­ریزی­ در فضای مجازی می­توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه­ های علمیه اقدام به تدوین ویژه برنامه ­هایی برای ماه مبارک رمضان طلاب علوم دینی و خانواده ­ها تحت عنوان «ضُیوف الرحمن» نموده است.

این ویژه برنامه ­ها با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت ماه نزول قرآن در توسعه و تعمیق آموزه‌های قرآن­ کریم، ایجاد زمینه انس بیشتر طلاب با قرآن­ کریم که موجب گسترش مفاهیم و تفسیر قرآن در بین اقشار گوناگون جامعه، تقویت نشاط معنوی طلاب، معرفی قرآن­ کریم به عنوان محوریت تبلیغ دینی، ارائه محتوا به طلاب متناسب با تبلیغ و ترویج آموزه های قرآن ­کریم می­باشد.

حجت الاسلام سید حسن حسینی در تشریح این برنامه­ ها افزود: برنامه مطالعه و ایده ­پردازی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (سلسله جلسات مقام معظم رهبری) ویژه مدیران و اساتید مدارس علمیه سراسر کشور با هدف مطالعه، آشنایی و بکارگیری در برنامه­ ها و فعالیت­ها همچنین رقابت در ارائه ایده­، طرح و برنامه­ متناسب با محتوای کتاب برگزار می­گردد که به ۱۴ ایده برتر هدایایی از ساحت مقدس قرآن اهداء خواهد شد.

دیگر برنامه طرح ضُیوف الرحمن مسابقه تفسیر قرآن کریم از کتاب سی روز، سی جزء حجت الاسلام و المسلمین استاد قرائتی به منظور تقویت دانش تفسیری طلاب برادر، خواهر و خانواده ­ها با همکاری ستاد تفسیر استاد قرائتی می­ باشد.ختومات قرآن، ادعیه و اذکار جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج)، نصرت و عافیت رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، شادی روح شهداء و پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت نیز از دیگر برنامه­ ها می ­باشد که در آن روزانه مدیران  مدارس علمیه سراسر کشور در قرار قبلی با طلاب مدرسه در یک ساعت مشخص به صورت مجازی و به ­طور مثال در نرم افزار اسکای روم(آنلاین) یا در گروه ایتای مدرسه (آفلاین) اجزاء یا صفحات قرآن را تقسیم و به این ترتیب یک دور قرآن کریم را ختم می ­نمایند.

همچنین در روزهای جمعه در ساعت معینی ختم صلوات مجازی برگزار می­کنند و با تعیین جدول افراد قرائت کننده هر شب یکی از طلاب ادعیه و مناجات­ های ماه مبارک را مثل دعاهای افتتاح، سحر، ابوحمزه، جوشن، مناجات امیرالمومنین و غیره به صورت مجازی قرائت می نمایند.

حجت الاسلام حسینی افزود: آخرین برنامه این طرح معرفی سایت­ها، کانال­ها و نرم­ افزارهای قرآنی حدیثی تدوین شده توسط مدیریت قرآن و حدیث به طلاب، مبلغین و مروجین دینی جهت استفاده از مطالب و محتواهای آن در نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم می­باشد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان و زمان اجرای آن از ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ تا ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ در مدارس علمیه سراسر کشور می­باشد؛ زمان تکمیل و ارسال فرم گزارش عملکرد و میزان موفقیت استان­ها توسط معاونان محترم تهذیب استانی تا ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ می­باشد.

مدیر قرآن و حدیث ضمن تأکید بر لزوم مطالعه و توجه به آیین­ نامه­ ها، دستورالعمل­ ها و فرم ابلاغی اضافه کرد: با آرزوی موفقیت برای معاونان محترم تهذیب استانی در خدمت به ساحت قدسی قرآن کریم و اهلبیت علیهم السلام از نظرات و پیشنهادات ایشان در جهت رشد و ارتقاء برنامه­ های قرآنی و حدیثی حوزه­ های علمیه استقبال می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که ان­ شاءالله شاهد پیشرفت بیش از پیش حوزه­ های علمیه در زمینه انس با قرآن ­کریم باشیم.


جهت ثبت نام مسابقه مجازی تفسیر به سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه مراجعه نمائید:
http://tahzib-howzeh.ir

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha