سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ در شرایطی قرار داریم که بیماری ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده است و سبب درگیری همه کشور شده است ، آنچه که می تواند در چنین سختی مورد توجه باشد و کمک کند دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به آنها است.

آیت الله فقهی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به توجه نمودن به نیازمندان به خصوص در ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از عمدترین و اصلی ترین برنامه هایی که خدای متعال برای بندگان خود مقرر کرده است، مجموعه اعمالی است که در ماه رمضان قرار داده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: اما آن شهر و ماهی که به خدا نسبت دارد و خدا در آن ماه تجلی کرده است، یکی همین شهر الله و ماه رمضان است و لذا همین تجلی موجب شده این شهر رمضان جهات عدیده ای داشته باشد که یکی از آن جهات، شب قدر است و شب قدر که سوره مختصی در قرآن در شب قدر نازل شده است، سراسر خیر، عظمت و جلال است.


این استاد حوزه  با بیان این که ماه رمضان دستگیری و رسیدگی می کند و ماه طهارت و نجات بخشی است بیان داشت: خدا تفضل فرموده و درب های بهشت را برای همیشه که برای بندگانی که  اهل راه هستند، باز و درب جهنم را به سوی آنها بسته، شیطان در غل و زنجیر قرار داده، تا بندگان بتوانند راه عبودیت و بندگی را با دل و فطرت پاک خود داشته باشند.


وی  بیان داشت: یکی از عمده ترین مسائلی که کمتر مورد توجه است و به نوعی از آن غفلت شده است، توجه به صله رحم است. و توجه به این موضوع از بزرگترین درس های این ماه به شمار می رود. در شرایطی قرار داریم که بیماری ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کرده است و سبب درگیری همه کشور شده است ، آنچه که می تواند در چنین سختی مورد توجه باشد و کمک کند و نقش آفرین باشد، دستگیری از نیازمندان و رسیدگی به آنها و از همه مهمتر توجه به والدین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • A IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    توروخدا کمکم کنید خودمم دانشجو هستم خودمم به رشته روانشناسی علاقه داشتم ولی متاسفانه شرایط همراهی نکرد رفتم آموزش ابتدایی همینکه معلم بشم کمک دست خانوادم بشم توروخدا کمکم کنید الان دومیلیون هفتصد شصت و پنج هزار تومن هست شهریم بخاطر خدا کمکم کنید