سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 954663
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کالاهای هدیه به مسجد مرکزی اوگاندا در ماه رمضان

حوزه/ در حالی که بسیاری از مسلمانان در کشور آفریقایی اوگاندا، در ایام رمضان با شرایط سختی روبرو هستند، مجموعه کالاهایی به مسجد کیبولی برای اهداء به روزه‌داران نیازمند تحویل داده شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از capitalradio، مسجد کیبولی در اوگاندا، مجموعه کالاهایی به ارزش ۴۰ میلیون ایزوی (شیلینگ اوگاندا واحد پول این کشور) دریافت کرد تا به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان و دوران روزه‌داری اهدا کند.

علی لوانگا ، مدیر منطقه‌ای بانک خیریه، هنگام تحویل مجموعه کالاها که با مشارکت خیریه سلام جمع آوری شده‌اند، گفت: این محموله حاوی شکر، آرد ذرت، روغن پخت و پز و بسیاری موارد دیگر است و آن‌ها باید به میان نیازمندان و به ویژه مسلمانان محروم منطقه مرکزی توزیع شوند.

وی افزود که به دلیل تأثیرات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از مسلمانان در این دوره روزه‌داری با مشکل روبرو شده‌اند، به همین دلیل مجبور شدند این کمک مالی را به آن‌ها ارائه دهند.

شیخ لوالیرا لوبوا، مدیر دفتر مسجد عالی و مفتی کیبولی از مسلمانان خواسته بود در ایام ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، هرچند که آن‌ها غذای کمی برای افطاری داشته باشند. زیرا روزه‌داری از اصول اصلی دین اسلام است و نباید حتما ثروتمند بود تا روزه‌داری بر فرد واجب شود.

وی همچنین از مساجد خواست که نماز را زودتر آغاز کنند تا مومنان در بازگشت به خانه گرفتار قوانین ممنوع الخروجی ناشی از کرونا نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha