جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افطاری ساده توسط طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) در گذرگاه چهارباغ اصفهان

حوزه/ هاشمیان، با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب«تمدن بر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است» گفت: ایران اسلامی در بخش سخت افزاری( صنعت‌، علم و تکنولوژی) پیشرفت زیادی دارد، ولی در بخش نرم افزاری که همان سبک زندگی اسلامی است، پیشرفت چندانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، خانم فاطمه سادات هاشمیان در نشست تخصصی و مجازی «جایگاه زن در ایجاد سبک زندگی اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به میزبانی مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها سیریک‌ برگزار شد با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بیان کرد : سبک زندگی یکی از عرصه های مهم پیشرفت است که متأثر از نقش و جایگاه زن در ایجاد سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های دینی و حفظ شعائر اسلامی است.
 
وی، سبک زندگی را اسلوب ها و روش هایی که در همه بخش های زندگی انسان نمود پیدا می کند، معرفی کرد و گفت : سبک زندگی هر جامعه ای برگرفته از فرهنگ آن جامعه است و در واقع تمام کارهایی که ما در طول روز انجام می دهیم ناشی از سبکِ زندگیِ ما است.
 
خانم هاشمیان، با بیان رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب شناسی، اظهار داشت: در شرایط جنگ نرم که دشمن خانواده را نشانه گرفته، زنان جامعه (که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند) مؤثرترین عنصر در سلامت معنوی جامعه هستند و می توانند سبک زندگی اسلامی را ایجاد کنند.
 
وی با تأکید بر مردم سالاری به عنوان شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی، گفت: قوام و دوام انقلاب بر اساس مردم است پس اگر سبک زندگی مردم دچار دگرگونی شود انقلاب نیز دچار چالش و تزلزل شده و مشکلات بسیاری به وجود می آید.
 

وی، با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب«تمدن بر دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری است» تصریح کرد: پیشرفت در کشور با انقلاب اسلامی شروع شد و در بخش سخت افزاری( صنعت‌، علم و تکنولوژی) پیشرفت زیادی را شاهدیم، ولی در بخش نرم افزاری که همان سبک زندگی اسلامی است پیشرفت چندانی وجود ندارد.
 
خانم هاشمیان، با بیان این که سبک زندگی بر دو نوع توحیدی و غیرتوحیدی است، افزود: سبک زندگی غیرتوحیدی در غرب رواج دارد و با اینکه به پیشرفت در بخش سخت افزاری رسیده اند اما فقط مصرف گرایی دارند ولی هدف اخروی ندارند اما اگر سبک زندگی، توحیدی باشد دنیا و آخرت را هر دو با هم در نظر می گیرد و دنیا را برای رسیدن به آخرت جهت دهی می دهد.
 
وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه می کنند که ایران چیزی از غرب کم ندارد و نیازی به تقلید کورکورانه نیست، ایرانیان شعائر اسلامی را مطلقاً نباید تضعیف کنند و با ایجاد اعتماد به نفس در فرزندان و خودباوری بر تعظیم شعائر اسلامی تأکید کنند.
 
وی، با تأکید بر ایجاد سبک زندگی توسط زنان جامعه گفت: برای نهادینه کردن سبک زندگی باید کار فرهنگیِ عمیق صورت بگیرد و یک مادر با درایت و دقت به تربیت فرزندان بپردازد که در بزرگسالی بدون هیچ عقده ای و با سلامت کامل وارد جامعه شود که اگر سلامت روحی و روانی نداشته باشند جامعه را به فلاکت می رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha