سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شهید قرنی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سپهبد شهید سید محمدولی قرنی با حضور نیروهای نظامی و انتظامی با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در کنار مرقد شهید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، رئیس اداره عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهار کرد: شهیدان سید محمدولی قرنی، صیاد شیرازی و قاسم سلیمانی، سپهبدهای اخلاص در نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روشندل گفت: درایت امام (ره) و ایستادگی خالصانه کسانی مانند شهید قرنی و صیاد شیرازی در اوایل انقلاب نقشه گروهک‌های ضد انقلاب در انحلال ارتش را نقش برآب کرد.

وی شهید سید محمدولی قرنی را اولین شهید ترور در انقلاب خواند و افزود: نقش آفرینی این شهید بزرگوار در غائله کردستان و جلوگیری از جداسازی این بخش از کشور سبب شد منافقین تاب نیاورند و این شخصیت در نهایت توسط گروهک فرقان به فیض شهادت رسید.

سپهبد شهید سید محمدولی قرنی در سال ۱۲۹۲ در خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمد و پس از ورود به ارتش و مشارکت در طرح کودتا علیه حکومت پهلوی درسال ۱۳۳۶ دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد.

وی پس از انقلاب مسئولیت هایی، چون ریاست ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضویت در شورای انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

این شهید والامقام سرانجام در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ توسط گروهک فرقان به شهادت رسید و در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha