جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در مذاکرات احیای برجام باید این بار تنها عمل دشمن ملاک باشد نه قول و وعده و آنچه بر روی نوشته می‌آید؛ چراکه غیرقابل‌اعتماد بودن دشمن و امضای طرف غربی را تجربه کرده‌ایم و این امضاها دیگر برای ما تضمین نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در پیام آدینه این هفته بجنورد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در ادامه تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح از زبان امامین انقلاب، اظهار کرد: انقلابی و شجاع بودن از دیگر ویژگی‌های کاندیدای اصلح است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در تعبیری می‌فرمایند مسئولان باید در اتخاذ تصمیمات انقلابی و بیان سخنان انقلابی گونه امام راحل خجالت نکشند؛ یعنی تصمیمات انقلابی گرفته و بیانات انقلابی امام را به زبان بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: رئیس‌جمهور و هر کس که به نحوی نماینده مردم محسوب می‌شود باید حافظ منافع مردم بوده و درد آن‌ها را بشناسد، پای منافع مردم بماند و در دفاع از منافع مردم با روحیه انقلابی و شجاعت عمل کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و نماینده منتخب مردم باید جلوی دست‌درازی دشمنان داخلی و خارجی به منافع مردم را ببندد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید با کسانی که در داخل احتکار و اختلاس کرده و معیشت و زندگی مردم را دشوار می‌کنند مبارزه کرده و ریشه فساد را در درون مملکت خشک کند و در پای منافع مردم با کسی رودربایستی نداشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید دشمن را بشناسد، خاطرنشان کرد: بیش از چهار دهه است که کینه‌توزی و خصومت دشمنان را به عینه دیده و می‌بینیم که دشمنان چگونه برای ریشه‌کن کردن نظام همه امکانات خود را به صحنه آورده‌اند؛ ازاین‌رو رئیس‌جمهور باید با در نظر داشتن دشمنی مداوم جبهه استکبار، به پای منافع ایران و ایرانی و مردم مسلمان ایران بایستد و نگذارد فشارها بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دشمنان دوست دارند مردم ایران زمین بخورند و معیشت آن‌ها سخت باشد. رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی عزت و سربلندی ملت ایران را نمی‌خواهند، بلکه نابودی این ملت را آرزو می‌کنند که این موضوع واضح و مبرهن است.

وی با تأکید بر اینکه به همین دلیل نباید به استکبار و ساختارهای بین‌المللی امیدی داشته باشیم، اظهار کرد: اگر در دوران دفاع مقدس هم به دشمن دل می‌بستیم و منتظر می‌ماندیم نظام‌های بین‌المللی به ما کمک کنند تا از شر رژیم بعثی نجات یابیم، هیچ اثری از کشور و انقلاب باقی نمی‌ماند؛ زیرا در هشت سال دفاع مقدس ۱۴ قطعنامه بین‌المللی صادر شد که همه به‌نوعی در حمایت از رژیم بعثی متجاوز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر منتظر می‌ماندیم تا در قصه منافقین مجامع بین‌المللی کار کنند امروز همه ایران ناامن بود و اگر منتظر می‌ماندیم مجامع بین‌المللی جلوی داعش را بگیرند امروز سلفی گری نه‌تنها سوریه و عراق که همه ایران و پاکستان و افغانستان و کل منطقه را فراگرفته بود.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در بحث هسته‌ای هم اگر امید ما به آن‌ها بود امروز حتی یک دستگاه سانتریفیوژ به ما نمی‌دادند که دانشجویان ما فقط با آن آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مسئولان باید مراقب باشند و بیش از این دشمن را تجربه نکنند، قرآن، مقام معظم رهبری و مردم تأکید دارند که نباید به دشمن اعتماد کرد و تجربه‌های ما هم می‌گوید نباید به آن‌ها اعتماد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: با توجه به تجربه‌های تلخ قبلی، در مذاکرات فعلی دیگر از دیگران حرف تحویل نگیریم، بلکه عمل آن‌ها را ببینیم، زیرا به قول دشمن اعتمادی نیست، اگر راست می‌گویند در عمل ثروت‌های مردم ایران را آزاد کرده و ارتباطات بانکی را برقرار کنند نه اینکه وعده‌های آن‌ها فقط در حد حرف باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در مذاکرات احیای برجام باید این بار تنها عمل دشمن ملاک باشد نه قول و وعده و آنچه بر روی نوشته می‌آید؛ چراکه غیرقابل‌اعتماد بودن دشمن و امضای طرف غربی را تجربه کرده‌ایم و این امضاها دیگر برای ما تضمین نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه شهادت سردار حجازی که عمر خود را در راه دفاع از اسلام و انقلاب و حرم و حریم صرف کرد، تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha