پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی موظف است از دستگاه قضا حمایت و به دنبال آن وظیفه دستگاه قضا نیز اجرای بدون مسامحه‌ حدود الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در بیان نکات تفسیری جزء یازدهم قران کریم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای حراست از حدود الهی از شاخصه‌های اصلی دولت اسلامی است.

وی افزود: بندگان برگزیده خداوند کسانی هستند که مرزها و حدود الهی را محترم می‌شمارند و از آنها حراست می‌کنند و از وظایف مهم جامعه ایمانی حراست از حدود الهی یعنی واجبات و محرمات و همچنین انجام مجازات‌ها است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دولت اسلامی موظف است از دستگاه قضا حمایت و به‌ دنبال آن وظیفه دستگاه قضا نیز اجرای حدود الهی بدون هیچ حدومرزی است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: در اجرای حدود الهی نباید باکسی مسامحه کرد و راه اصلاح جامعه اجرای حدود الهی است.

وی تأکید کرد: حمایت از جریان فقاهت در راستای پشتیبانی نظری از نظام جمهوری اسلامی است که در سوره ۱۲۲ توبه به آن اشاره‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم افزود: خداوند دستور به تعلیم دین و تبلیغ داده و دولت اسلامی موظف است از مبلغان و متعلمان دینی حمایت معنوی و مادی کند و متصل کردن نخبگان حوزوی به دولت و استفاده از ظرفیت‌های حوزه و حمایت از حوزه‌های علمیه باید در دستور کار دولت اسلامی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: دولتی که برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های فقاهت نداشته باشد دولت اسلامی نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: باوجود تمام هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه حوزه‌های علمیه، باافتخار می‌گوییم طلاب حوزه علمیه جزو مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که باروحیه قناعت به دین خدمت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از جوانان نخبه و نوجوانان علاقه‌مند به اسلام و انقلاب می‌خواهیم در راستای خدمت به دین از فرصت پذیرش حوزه‌ها استفاده و ثبت‌نام کنند.

رئیس پژوهشکده فقه نظام یادآور شد: میزان محوریت بخشیدن به قرآن در برنامه‌های اجرایی، از وظایف و شاخصه‌های یک دولت اسلامی است.

وی در پایان گفت: علوم مبتنی بر پایه‌های غربی اعم از اقتصاد، سیاست ، فرهنگ و…، نمی‌تواند مبنای عمل در جامعه اسلامی قرار گیرد بلکه باید با یک تحول بنیادی یک پالایش درستی انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha