شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل احمدی

حوزه/ حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: مردم خصوصا نسبت به عملکرد مسئولین نباید بی تفاوت باشند. باید این بی حسی و یخی نسبت به امر به معروف و مطالبه گری که جامعه را گرفته از بین برود و از یکدیگر حمایت کنیم.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد گفت: وقتی به کلمات و آیات نگاه می‌کنیم، می بینیم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر بسیار بالا و ارزشمند است. در یک تعبیری امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: اگر بخواهید تمام خوبی‌ها و حتی جهاد فی سبیل الله را با امر به معروف و نهی از منکر مقایسه کنید، مثل قطره‌ای در دریای عمیق و بیکران است.

وی افزود: امام باقر(ع) هم فرموده‌اند که تمام فرائض و واجبات با امر به معروف و نهی از منکر احیا می‌شود، راه‌ها با امر به معروف و نهی از منکر امن می‌شود، شهرها با امر به معروف و نهی از منکر آباد می‌شود، اقتصاد با امر به معروف و نهی از منکر سر و سامان می‌گیرد و فساد با امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برداشته می‌شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدیث دیگری از پیامبر اسلام(ص) وجود دارد که شما دو راه دارید، یا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید، یا خدای متعال بدها و فاسدها را بر شما مسلط می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی ادامه حدیث فوق بیان کرد: مسئولین شما وابسته، فاسد، ضعیف و ترسو خواهند شد و بعد تبعات آن مشخص می‌شود. «الناس علی دین ملوک» مردم به دین مسئولانشان هستند، مسئول اگر اهل اختلاس شد طبیعی است که به جامعه سرایت می‌کند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب تعبیر زیبایی دارند، می‌فرماید اگر امر به معروف و نهی از منکر عمومی ترک شد و بد، بد ماند و خوب، خوب ماند، آن وقت همان مسجدی که امیرالمومنین درآن می‌ایستاد و خطبه می‌خواند، جای او حجاج بن یوسف ثقفی، سفاک خونریز مسئولیت‌های جامعه را دست می‌گیرند.  آن وقت جامعه ضرر می‌کند یا مسئولین؟ مسلما جامعه ضرر می‌کند، جامعه رو به انحطاط می‌رود و امنیت جامعه از بین می‌رود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قضیه فلسطین نیز نتیجه بی تفاوتی و اهمیت ندادن دولت‌های اسلامی است، ادامه داد: در داخل کشور هم بعد از چهل سال نظام جمهوری اسلامی با زحمت و ایثار و از خودگذشتگی فراوان و گرما و سرما، وقتش است که مردم برای یک یا دو مرغ در صف بایستند؟ این نتیجه بی تفاوتی‌ و سوء مدیریت هاست.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: پیشرفت‌های ایران در این چهل سال نتیجه زحمات خیلی از مسئولین و ایستادگی و مقاومت مردم است، ولی وضعیت اقتصادی شایسته مردم نیست. البته رفتار و بی‌تفاوتی‌های خود ما نیز نقش بسزایی دارد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر من یک نفر امر به معروف و نهی از منکر کنم، ممکن است برایم مشکلاتی ایجاد شود. ولی اگر همه وارد عمل شده و در چارچوب قانون و رعایت اخلاق مطالبه گر شدیم، می‌توانیم فضا و شرایط را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید فرهنگ سازی شود، تصریح کرد: مردم خصوصا نسبت به عملکرد مسئولین نباید بی تفاوت باشند. باید این بی حسی و یخی نسبت به امر به معروف و مطالبه گری که جامعه را گرفته از بین برود و از یکدیگر حمایت کنیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مطالبات پیگیری شده شما که به نتیجه نرسیده‌اند، حمایت کرده و مجوز لازم را برای گروه‌های مطالبه‌گر صادر می‌کند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: اگر مسئولین و خود ما بی‌تفاوت نبودیم، امروز لازم نبود فراخوان داده شود و مردم پروژه "بن - بروجن" را تهدید به تخریب کنند.

وی با تشکر از نماینده ولی فقیه در استان که موضع روشنی در این مورد گرفتند، بیان کرد: چرا مسئولین امنیتی استان همجوار کاری نمی‌کنند؟ هر کس فراخوان می‌دهد، در روز روشن قمه کشی می‌کنند، ماشین پیمانکار را به آتش می‌کشند. چرا با این خلاف قانون ها برخورد نمی‌شود؟

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: علما و نخبگان استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید موضع درست بگیرند، مردم را به آرامش دعوت کنند و از مسئولین مطالبه کنند.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: مسئولین امنیتی کار را جدی بگیرند که خدای ناکرده شاهد تقابل و رویارویی مردم نباشیم. این برای نظام هزینه دارد. ضدانقلاب وارد شده و از این بستر سوء استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم شریف اصفهان و چهارمحال و بختیاری، مردمانی ولایتمدار و انقلابی هستند، گفت: توهین‌هایی که به مردم چهارمحال و بختیاری شد، کار مردم اصفهان نبود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری تایید کرد: انتظار هست که هم با افراد سوء استفاده‌گر برخورد شود، هم این موضوع از ریشه حل شود که کار به تقابل مردم نکشد. صدا و سیما هم به صورت جدی‌تر در این عرصه مسائل را دنبال کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha