شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه صفاشهر

حوزه/ امام جمعه صفاشهر از آغاز اجرای طرح قرآنی «۱۴۰۰ در ۱۴۰۰» در این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت الاسلام عادل حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به برگزاری طرح قرآنی «۱۴۰۰ در ۱۴۰۰» در شهرستان صفاشهر اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر احیای دوره های خانگی قرآن کریم، بر آن شدیم تا  پویش خانه های قرآنی به یاد شهدای شهرستان صفاشهر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان شروع کرده و این آغازی برای برگزاری این دوره ها در بقیه ایام سال خواهد بود.

وی در ادامه با تصریح اینکه طرح خانه های قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داد، اضافه کرد: خانواده هایی که علاقه مند به برگزاری مراسم قرآن خوانی در خانه خود هستند می توانند با مساجد محله خود و پایگاه های بسیج هماهنگی لازم  جهت اعزام مربی و روحانی را انجام دهند و جلسات خود را برگزار و همچنن تصاویر جلسات را در فضای مجازی به شماره ۰۹۱۷۹۷۹۲۹۰۳ ارسال کنند.

امام جمعه صفاشهر در خصوص احیای دوره های خانگی قرآن، عنوان کرد: امروز واقعیت جامعه ما با آن میزانی که باید در زندگی قرآنی داشته باشیم فاصله دارد، از این رو باید با برگزاری دوره های خانگی قرآن کریم این فاصله را جبران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم بیشتر با فضای قرآنی انس پیدا کنند باید سعی کنیم قرآن را به فضای خانه‌ها برد و دوره‌ها و جلسات خانگی قرآن را بیش از پیش در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام حاجی پور در پایان گفت: بخشی از جامعه حتی در صحیح خوانی قرآن هم با مشکل مواجه هستند، بنابراین باید به سمتی برویم که شبکه تربیتی قرآنی با نگاه به فهم قرآن را در جامعه ترویج کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha