دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نکونام

حوزه/ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر نوع نگاه ما به کارها و مسئولیت ها نگاه مادی و دنیوی و صرف کار کردن و حقوق گرفتن باشد نمی تواند ایران را بسازد و در همان نیازهای اولیه که در یک جایی استخدام شوم و حقوق ناچیزی به حسابم ریخته شود تا امرار معاش کنم خلاصه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، ظهر امروز در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان به مناسبت هفته کار و گارگری با تاکید بر بهره‌مندی هر چه بیشتر از فرصت ماه مبارک رمضان گفت: فرصت ماه رمضان تنها برای روزه گرفتن و نخوردن و نیاشامدن نیست، بلکه  فرصت آمادگی یک ساله برای انجام وظایف است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان وقت ذخیره انرژی معنوی، فکری و ذهنی و تعهدآفرینی و  به کمال و حقایق انسانی راه پیدا کردن و رسیدن است

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: ماه مبارک رمضان، ماه ایمان ساز و تقویت روحیه انقلابی گری و تقویت مرام شهدایی و پیشبرد اهداف امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که همه کارهای ما در سایه ایمان باید انجام شود، گفت: اگر جامعه بخواهد در علم و فناوری، رونق تولید و رفع موانع  و پشتیبانی تمام عیار از تولید به اوج برسد تنها در سایه تعهد و نگاه ایمانی محقق خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: اگر نوع نگاه ما به کارها و مسئولیت ها نگاه مادی و دنیوی و صرف کار کردن و حقوق گرفتن باشد نمی تواند ایران را بسازد و در همان نیازهای اولیه که در یک جایی استخدام شوم و حقوق ناچیزی به حسابم ریخته شود تا امرار معاش کنم، خلاصه می شود و تحول آفرینی وجود نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: تحول آفرینی، انگیزه بالا، نگاه تمدن سازی و رساندن جامعه به  اوج تمدن در گام دوم انقلاب را می خواهد و راهی هم که رهبر معظم انقلاب برای ما ترسیم کردند همین حرکت به سمت تمدن اسلامی است.

وی با بیان این که جامعه کارگری و کارفرمایی هم باید به سمت تمدن سازی حرکت کنند، افزود: اگر جامعه کارگری و کارفرمایی بخواهد به سمت تمدن اسلامی مدنظر رهبر انقلاب حرکت کنند باید از نگاه های مادی عبور کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: نگاه انقلاب، شهدا، امام راحل ، رهبری و گام دوم انقلاب، تمدن سازی، خدامحوری و نجات انسان ها از شر ظلم و ستمگران و رساندن انسان به اوج کمال است، حال اگر این نگاه اساسی و اصلی به نگاه های مادی و دنیوی تقلیل پیدا کند به همین دعواهای کارگری و کارفرمایی خلاصه می شود و به هیچ کجا هم نمی رسد و همیشه همه ناراضی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه اگر نگاه معادمحوری و خدامحوری در اولویت باشد قطعا نیازهای مادی هم تامین می‌شود، تصریح کرد: اگر باورها و ارزش‌های دینی و اخلاقی به اوج برسد هم معاش و هم آسایش و آرامش جامعه تأمین می شود و  دعواها کنار می رود.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای به اوج رساندن خود دانست و افزود: باید از فرصت ماه رمضان برای پاک شدن از آلودگی‌ها و تقویت نگاه معادمحوری، خدامحوری، پرورش انسان و نجات بشریت از شر ستمگران و کوتاه کردن دست طواغیت و مستکبرین بهره برد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که طرح این مسائل به معنای بیان نکردن مشکلات و برنامه برای رفع آنها نیست، گفت: باید برای رفع مشکلات کارگری  برنامه ریزی کرد، نرخ بیکاری را هرچه می توانیم کاهش بدهیم و زمینه اشتغال و رونق تولید را ایجاد کنیم، البته همه این ها در سایه نگاه مؤمنانه، متعهدانه، معادمحوری و  رساندن بشریت به کمالات رقم می خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha