جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد رضا برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور گفت: با توجه به رسالت و ظرفیت عظیم مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در هم افزایی و تعاملات علمی و پژوهشی توانسته ایم نقش تسهیل گری را به خوبی ایفا کنیم و هرگز تصدی گری نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در نشستی با معاون و مدیران معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به تشریح ساختار مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه پرداخت و تصریح کرد: ما ساختار این مرکز را بر اساس یک سری مطالعات بنیادین طراحی کرده ایم؛ کار ما رصد و شناسایی کلان و راهبردی برای حوزه های علمیه بوده و این متعلق به سازمان مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیست، زیرا برخی از کارهایی که صورت می گیرد در سطح ملی و در ارتباط با نهادهای بزرگ کشوری است.

وی با بیان اینکه کار ما در حقیقت صرفاً تصدی گری نیست، بلکه درصدد تسهیل گری هستیم گفت: ما در مدیریت فضای مجازی و تولیدات چندرسانه ای، مطالعات بنیادین فضای مجازی و بررسی اتفاقاتی که در کلان روندهای فضای مجازی رقم می خورد را در دستور کار داریم؛ به عنوان مثال بررسی می کنیم که صنعت بلاکچین یا هوش مصنوعی چه تأثیری در کنشگری حوزه و روحانیت دارد؛ در حقیقت کارهای بنیادین پژوهشی و مطالعات بنیادینی را انجام می دهیم که خروجی ها و نتیجه های میدانی دارد.

حفظ اصالت های حوزه علمیه در دنیای مدرنیته

حجت‌الاسلام والمسلمین برته تصریح کرد: حوزه علمیه امروز ریشه در اصالت‌ها، تاریخ کهن و سنت‌های خود دارد. نظام آموزشی بسیاری از مناطق دنیا درس‌محور و استادمحور است، اما یکی از اصالت‌های حوزه این است که طلبه‌محور و دانش‌پژوه محور فعالیت می‌کند. ما در دنیای مدرنیته تلاش کرده ایم دست از اصالت های خود برنداریم؛ آیا حوزه امروز حوزه دیگری است؟ به یک معنا بله؛ حوزه امروز آیا حوزه ۱۴۰۰سال پیش است؟ بله چون ریشه در اصالت ها و بنیان های خود دارد. البته با حفظ اصالت ها، همگام با پیشرفت های روز حرکت می کند.

فعالیت ۷۰تشکل حوزوی بین‌المللی

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه،خاطر نشان کرد: تعداد بسیاری از طلبه‌ها در بیش از۷۰ ملیت در دنیا در ایران و قم تحصیل می‌کنند که با مجموع فارغ التحصیلان به حدود۱۵۰هزار نفر می‌رسند؛ حوزه علمیه در زمینه قرآن اقدامات مختلفی از جمله برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌ها مختلف، اعزام مبلّغ در سطح بین‌المللی دارد و نزدیک به۷۰تشکل بین‌المللی حوزوی در دنیا داریم.

گفتنی است، طرفین در پایان این دیدار بر لزوم هم افزایی از طریق انعقاد و امضای تفاهم نامه میان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه تأکید کردند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha