پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه به صورت ویدئوکنفرانس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: آیت الله اعرافی وقتی که دید آثار چندانی بر کد موقت تحصیلی مترتب نیست گفت باید با رعایت تمام مقررات و مصوبات پیشین، ضمن رفع موانع اجرایی کد تحصیلی دائم طلاب زودتر صادر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه کشور که به صورت وبینار برگزار شد، ضمن بیان دو موضوع مهم کاری حوزه های علمیه گفت: دو موضوع که خیلی برای مدیریت حوزه مهم است یکی صدور کد دائم برای طلاب است؛ آیت الله اعرافی وقتی که دیدند آثار چندانی بر کد موقت تحصیلی مترتب نیست فرمودند باید کد تحصیلی دائم طلاب زودتر صادر شود.

وی افزود: جلسات متعددی تاکنون برگزار نموده ایم و یکی از محورهای مطرح شده همین موضوع صدور کد تحصیلی دائم طلاب بوده است؛ قرار بر این شده است که موانع سر راه صدور این کد تا حد زیادی مرتفع شوند تا خدمات حوزه هرچه زودتر به طلاب جدیدالورود ارائه شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: موضوع دیگر در رابطه با ثبت نام برای سال تحصیلی آینده است؛ مطالبه مدیر محترم حوزه های علمیه این بوده که ضمن توجه جدی به شاخص های کیفی، موانع موجود در اطلاع‌رسانی و فرآیند پذیرش اصلاح شود. نظر آیت الله اعرافی بر این است که علاوه بر ارتقای کمّی تعداد داوطلبان مستعد، در عین حال باید به مسئله به گزینی هم توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: روز گذشته پیامکی برای مدیران حوزه ارسال شد که هم در مورد کد تحصیلی و هم در موضوع ثبت نام جدید بود؛ از مدیران درخواست داریم پیشنهاداتشان  ارسال نمایند تا از آن ها در برنامه ریزی های حوزه استفاده شود.

وی افزود: لازم است در حوزه های علمیه استان ها افرادی که در زمینه فناوری اطلاعات توانمندی داشته باشند به کار گرفته شوند تا از ظرفیت این تکنولوژی استفاده بیشتر شود.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: از مدیران استانی انتظار می رود از ظرفیت واسپاری هایی که به استان ها شده است به ویژه در مورد تأسیس رشته ها استفاده ببرند تا جذابیت حضور در فضای علمی حوزه برای داوطلبان بیشتر مشهود گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha