چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برای روز قدس پیشنهاد می‌شود مراسم به‌صورت مختصر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان شهید بجنورد برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی قدس و اقامه نماز عید سعید فطر در خراسان شمالی، اظهار کرد: روز قدس باید نفاق و اختلاف درونی مسلمانان را از بین برده و جبهه استکبار را به مردم بشناساند؛ زیرا سنگرهای دشمن فقط در تل‌آویو و حیفا نیست بلکه این سنگرها پشتیبانی می‌شود و این منابع پشتیبانی باید به مردم نشان داده شود.

ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراسم روز قدس

وی افزود: البته در کنار گرامیداشت و برگزاری مراسم روز قدس سلامت مردم هم بسیار مهم است؛ اما نمی‌توان همه امور را تعطیل کرد؛ بنابراین باید تلاش کنیم در فضای کرونایی زندگی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد و جریان زندگی هم شامل معیشت، فرهنگ، باورها و ... است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در عین حال باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که خدای‌ناکرده سبب شیوع بیشتر ویروس کرونا نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: در این راستا برنامه شب‌های قدر در استان در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در عید فطر هم نماز عید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود و هر کس در هر منطقه‌ای در فضای باز موجود در آنجا نماز را اقامه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در دوران پیش از کرونا همه برای اقامه نماز عید فطر و افزایش شکوه این مراسم در بولوار مصلا حضور می‌یافتند؛ اما الآن نمی‌گوییم همه به اینجا بیایند، بلکه هر چند نفر در هر جایی که فضای غیرمسقفی پیدا کردند با رعایت فاصله مناسب اقدام به برگزاری نماز عید فطر کنند، ما هم در بلوار مصلی با جمعیت محدود، به‌صورت مختصر و در زمان اندک نماز عید را برگزار می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: برای روز قدس هم پیشنهاد می‌شود مراسم به‌صورت مختصر و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میدان شهید بجنورد برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha