پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ظهیری

حوزه/معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: فهم استراتژیک امام حسن مجتبی(ع) در صلح با حکومت جور برای پرده برداشتن از چهره دشمنان و برای دشمن شناسی برای نسل جوان تبیین شود.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: ارائه این فهم امام معصوم به مردم باعث افزایش بصیرت، آگاهی وبلوغ اجتماعی می شود.


وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) به قدری در صلح با خلیفه زمانش صبور است که دشمن خودش دستش را رو می کند و با نقص صلح نامه پرده از حیله و نیرنگ خویش بر می دارند.


این مقام حوزوی، ادامه داد: اگر این امام بزرگوار این حلم و صبوری را نداشتند مردم به چنین فهم اجتماعی نمی رسیدند که در رکاب سید سالار شهیدان در صحنه کربلا نقش آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه بقای قرآن صلح امام حسن مجتبی(ع) بود گفت: ایشان بنا بر مقتضیات زمانه دست به صلح زد و با این اقدام پی ریزی نهضت بزرگ عاشورا را رقم زد.


معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: هر چند حکومت امام حسن مجتبی(ع) بسیار کوتاه بود امام دست طرفداران زور، زر و تزویر را رو کرد و به تمامی نسل ها قدرت فهم و بصیرت افزایی را بخشید.


وی با تاکید بر اینکه باید ابعاد مختلف زندگانی امام حسن مجتبی(ع) برای مردم واکاوی و بازخوانی شود گفت: با بررسی بخش های مختلف زندگی این امام همام نسل جوان هوشیارتر و آگاه تر در زمینه برخورد با دشمنان و دشمن شناسی به بصیرت می رسند.


ظهیری اضافه کرد: تمام ابعاد زندگانی این حضرت از جمله صبوری، شجاعت، ایستادگی، ایثار، بخشش کریمانه، مهربانی، دستگیری از نیازمندان و سایر موارد نیاز به واکاوی دارد.


وی بر توسل به امام حسن مجتبی(ع) تاکید کرد و گفت: کریم کسی است که قبل از اینکه از او چیزی را بخواهی می بخشد از این رو اگر شب و روز به این امام توسل کنی و از او چیزی را بخواهی قطعا مضاعف اعطا خواهد کرد.


این مقام حوزوی، گفت: همه باید امداد و یاری رسانی را از این امام معصوم یاد بگیریم و همانگونه که کریمانه و با حفظ کرامت و آبروی افراد کمک ها را انجام می دادند در روزهای سخت کرونایی یاری رسانی به خانواده های کم برخوردار و نیازمند را فراموش نکنیم و دست یاری را به سویشان دراز کنیم.


وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) چندین بار تمام اموال خویش را بخشیدند گفت: امامی که جود و سخاوتش زبانزد عام و خاص و دوست و دشمن بود و شیعیان نیز به دلیل همین ایثار وجودش، آن امام را کریم اهل بیت (ع) می دانند؛ امامی که در طول زندگی خود دو بار تمام اموالش را در راه خدا بخشید.


معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: با توسل به این امام بزرگوار رزق مادی و معنوی و گشایش در امور حاصل خواهد شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha