پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منطقه خودمختار مسلمان نشین بانگسامورو به بازار حلال گوشت گاو می‌پیوندد

حوزه/ منطقه خودمختار مسلمان نشین بانگسامورو در میندانائو قصد دارد با تولید گوشت گاو حلال به بازار چند دومیلیارد دلاری حلال جهانی بپیوندد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مانیلا بولتن، منطقه خودمختار مسلمان‌نشین بانگسامورو در میندانائو، قرار است با گوشت گاو حلال بسیار اختصاصی خود، وارد بازار تجارت دو میلیارد دلاری حلال شود.  

پروژه چند میلیون پزو با تاسیسات پرواربندی گاو در داخل اردوگاه اصلی جبهه آزادیبخش اسلامی مورو آغاز می‌شود. این منطقه که هم اکنون متعلق به آژانس توسعه بانگسامورو  است، در داراپان ، واقع در مگویندانای فیلیپین واقع شده است.

امانوئل ، دبیر مرجع توسعه میندانائو گفت: با پیشگامی لانائو دل سور، استان‌های منطقه بانگسامورو درگیر یک برنامه تولید گاو خواهند شد که هدف آن تأمین نیاز ساکنان منطقه و سایر استان‌های میندانائو است.

به گفته او پروژه تسهیلات پرواربندی گاو بزودی در چهار استان باقیمانده بانگسامورو یعنی باسیلان ، سولو ، تاوی تاوی و لانائو دل سور نیز دنبال خواهد شد.

در همین حال ، سایر شهرها و شهرداری‌های منطقه خودمختار مسلمان‌نشین بانگسامورو برای حمایت از برنامه اصلی ، پروژه‌های اصلاح نژاد گاو مبتنی بر جامعه را آغاز می‌کنند. آن‌ها قصد تکثیر گاو با کیفیت بالا برای تامین گوشت حلال به انداز کافی برای تامین بازار محلی و همچنین کشورهای همسایه را دارند.

پیش بینی می شود گوشت گاو حلال متعلق به این منطقه به زودی آماده ورود به بازار تجارت حلال به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار باشد و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ ارزش این بازار به ۲.۳ میلیارد دلار برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha