شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صلح امام حسن(ع)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه لرستان با تاکید بر این که در نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی (ع) جلب رضایت استکبار و دشمن مدنظر نبود، گفت: هدف اصلی این نرمش قهرمانانه حفظ عزت و آرمان های اسلام و پیشبرد اهداف اسلامی بوده است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، امروز در نشست بصیرتی «انتخاب اصلح و نرمش قهرمانانه در سیره امام حسن مجتبی (ع)» که به صورت مجازی در سامانه کوثر نت ویژه اساتید، مدیران و طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان برگزار شد، گفت: در صلح امام حسن مجتبی (ع)، هدف حفظ اسلام بود و بایدها و نبایدها در این صلح برای حفظ مصالح عمومی امت اسلامی بود که امام حسن (ع) به آن موارد عمل کرد. 

وی با اشاره به اینکه در نرمش قهرمانانه امام حسن مجتبی (ع) جلب رضایت استکبار و دشمن مد نظر نبوده است، افزود: هدف اصلی این نرمش قهرمانانه حفظ عزت و آرمان های اسلام و پیشبرد اهداف اسلامی بوده است . 

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه مذاکره با غرب به معنای کرنش در مقابل غرب و استکبار جهانی نمی باشد، خاطر نشان کرد: بایدها و نبایدهای اسلامی در نرمش قهرمانانه صلح امام حسن مجتبی(ع) مد نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با اشاره به اینکه در اتخاب اصلح باید افرادی را انتخاب کنیم که مبانی اسلام و انقلاب را قبول داشته باشند، گفت: باید فردی را انتخاب کنیم که به استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور پایبند باشد و نسبت به تمدن سازی و ایجاد و تقویت  سبک زندگی اسلامی در جامعه دغدغه مند باشد . 

مدیر حوزه علمیه لرستان در پایان با اشاره به اینکه دقت در انتخاب اصلح موجب پیشرفت کشور در بخش های گوناگون خواهد شد، افزود: باید کسی را انتخاب کنیم که نسبت به دشمنان اسلام و انقلاب خوشبین نباشد و  همیشه مولفه های اسلامی و انقلابی را در اجرای برنامه های کشور مد نظر قرار دهد . 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha