جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از طرح جدید تابلوهای کوچه‌های شهدا در قم

حوزه/ سعید اوحدی گفت: شهید سلیمانی مرد میدان و مرد سیاست بود؛ ایشان دارای تحلیل در مسائل منطقه ای و بین المللی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سعید اوحدی در آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه های مزین به نام و تصویر شهدا با اشاره به لزوم مغتنم شمردن فرصت ماه مبارک رمضان برای رشد معنوی مؤمنین گفت: در کلام ماندگار معصومین علیهم السلام تأکید شده است که اگر خداوند از ما بندگانش در طول همه ماه های سال خواسته دعا کنیم تا مستجاب کند اما در ماه مبارک رمضان انسان را در مقام مهمان خود قرار داده است.

وی افزود: در قرآن کریم خداوند می فرماید اگر مهمانان پرسیدند من کجا هستم بگویید «إِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی».

اوحدی خاطرنشان کرد: این ما هستیم که به یاد شهدا نیاز داریم؛ خانواده های شهدا چشم و چراغ این کشور و مظهر اقتدار آن هستند.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در آموزه های دینی ما بر آن تأکید بسیار شده است موضوع «ذکر» می باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: از ویژگی هایی که به طور طبیعی در وجود انسان قرار گرفته نسیان و فراموشی است؛ «ذکر» برای جلوگیری از آثار نسیان در مسائل معنوی و بصیرتی انسان است.

وی افزود: ما برای غلبه بر نسیان و سیر مسیر تعالی نیازمند چراغ راه هستیم؛ خداوند در این مسیر علامت و چراغ هایی را گذاشته است؛ بر اساس این رویکرد یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگه داریم.

اوحدی بیان داشت: شهدا همان علامت ها و چراغ ها هستند و حفظ نام و یاد آنان در کوی و برزن ها از مصادیق ذکر است.

وی گفت: با غفلت از یاد خدا و اولیای الهی در پرتگاه های خطرناک می افتیم؛ خداوند می فرماید هرکس از ذکر من دوری کرد قطعاً زندگی پر از نکبت برایش رقم خواهد خورد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: امروز نگاه ما این است که با ذکر شهدا بستری برای بشارت گرفتن از شهدا به جهت ماندن در مسیر تعالی ایجاد کنیم.

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «مکتب سلیمانی» و این به خاطر تجلی تمام ویژگی های شهدا در سیدالشهدای محور مقاومت است.

اوحدی گفت: همه محافل علمی ما باید بر روی این کلیدواژه کار کنند و آن را نشر و بسط دهند.

وی افزود: شهید سلیمانی مرد میدان و مرد سیاست بود؛ ایشان دارای تحلیل در مسائل منطقه ای و بین المللی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha