یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سلیمانی

حوزه / مددجویان نخبه و مدال آور کشوری بهزیستی شهرستان کاشان، میهمان ضیافت افطاری نماینده مقام معظم رهبری در مصلای بقیه الله(عج) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای بقیة الله(عج)  کاشان برگزار شد به افتخارات مددجویان بهزیستی در عرصه های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: همانطور که یک معلول با نداشتن چشم ده ها افتخار ورزشی برای کشور رقم می زند قطعا در دیگر فعالیت های جامعه نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

وی با تاکید بر اقدام جدی برای رفع مشکلات اشتغال معلولان بهزیستی، افزود: مسئولان سازمان بهزیستی کشور با ایجاد کارگروه ویژه و پرداخت تسهیلات مناسب  نسبت به رفع مشکل اشتغال مددجویان بهزیستی کاشان اقدام جدی تری به عمل آورند.

 عضوخبرگان رهبری با قدردانی از موسسه توانبخشی خیریه هاجر کاشان در توانمند سازی معلولان جسمی و حرکتی، ادامه داد: فعالیت مددجویان این موسسه  در کارگاه های چرم دوزی، قلم زنی، خیاطی، گل های زینتی و کارهای بسیار ظریف با هدف اشتغال زایی و درآمدزایی کار ارزشمندی است که باید با همکاری خیرین الگوی دیگر موسسات توانبشخی کشور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس اداره بهزیستی کاشان نسبت به شناساسی خیرین در توانمندسازی معلولان جسمی و ذهنی تلاش بیشتری به عمل بیاورد، گفت: اداره بهزیستی شهرستان کاشان با تشکیل اتاق فکر و مکاتبه با سازمان بهزیستی کشور هرچه زودتر زمینه توانمندسازی معلولان جسمی و ذهنی را بیش از پیش فراهم نماید.

مددجویان نخبه بهزیستی کاشان میهمان افطاری نماینده مقام معظم رهبری بودند

هاشمی طاهری، مدیرعامل موسسه توانبخشی و خیریه هاجر کاشان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه به توانمندسازی دختران معلول جسمی و ذهنی  ۱۵ تا ۴۰ سال اشاره کرد و گفت: این موسسه با هزینه ای بالغ ۱۲ هزار میلیارد تومان در فضایی به مساحت ۹ هزار مترمربع و زیربنای ۳ هزار مترمربع ۴۰ تا ۴۵ دختر کم‌توان ذهنی و جسمی از شهرستان کاشان با مراتب متفاوت معلولیت را با حضور ۱۵ پرسنل زیر پوشش حمایت‌های آموزشی و توان‌بخشی دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاصی که معلولین جسمی و ذهنی برای درمان دندان دارند، به زودی یک کلینیک تخصص داندنپزشکی معلولین در این موسسه راه اندازی خواهدشد.

وی توانمندسازی معلولان جسمی و ذهنی در موسسات توانبخشی را نیازمند مدیران و هیئت امنای قوی دانست و گفت: مدیران موسسات برای درآمد زایی باید به دنبال درآمدهای پایدار باشند .

در پایان مراسم پس از تجلیل و قدردانی از نخبگان و مدال آوران ورزشی و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله سلیمانی، همگی در ضیافت افطاری که از طرف نماینده مقام معظم رهبری در کاشان تدارک دیده شده بود، شرکت کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha