جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در دیدا جمعی از مداحان، گفت: تاریخ حوزه علمیه قزوین بسیار درخشان است و ما با عِرق وطن دوستی که نشانه ای از ایمان است باید در شناسایی و معرفی پیشینه تاریخی استان تلاش کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در دیدار با جمعی از ذاکرین اهل بیت(ع) استان قزوین که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه سردارین برگزار شد، به ظرفیت های حوزه علمیه قزوین اشاره و اظهار کرد: در گذشته علما و شخصیت‌های برجسته و ممتازی در حوزه علمیه شهر دارالمومنین رشد و نمو کرده‌اند، امروز نیز باید تلاش شود تا همان مسیر از سر گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: توان و قابلیت‌های بسیار خوبی در اساتید و طلاب حوزه استان در عرصه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که می‌توان بعد از شناسایی، برای رفع نیازهای موجود بکار گرفت تا این افراد در فضای عمومی استان و کشور اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: تاریخ حوزه علمیه قزوین بسیار درخشان است و ما با عِرق وطن دوستی که نشانه ای از ایمان است باید در شناسایی و معرفی پیشینه تاریخی استان تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه استان قزوین زمانی پل ارتباطی ایران و نجف بوده و باید انگیزه ای برای جوانان ایجاد کنیم تا تاریخ ارزشمند و افتخار انگیز  قزوین را همچون گذشته دوباره احیا نماییم.

وی اظهار کرد: زمینه رشد و توسعه علمی در استان قزوین زیاد است و اگر به تاریخ این دیار و استعدادهای بالقوه ای که در این شهر و استان وجود دارد، توجه شود، مرکز علمی و آموزش عالی استان ارتقا حداکثری می یابد، و این رشد و ارتقاء و بالندگی حمایت اقشار و اصناف مختلف و از جمله جامعه مداحان را می طلبد.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ارتباط صمیمی و مستمر بین حوزه علمیه و جامعه مداحان استان برکات فراوانی خواهد داشت، چرا که طلاب علوم دینی و فضلای حوزه می توانند از مهارت و هنر مداحی شما بهرمند شده و مهارت تبلیغی خود را افزایش داده تکمیل کنند و همچنین برای جامعه مداحان زمینه جبران کاستی های دانشی از جمله در سیره و تاریخ معصومان و نیز دانش قرآن و حدیث از طریق شرکت در کارگاه های آموزشی فراهم می گردد، و بالاخره سومین عرصه مشارکت در جلسات هم اندیشی و نشست های علمی در موضوعات اجتماعی و سیاسی  که به منظور هم نوایی در مسائل یاد شده و یاری رسانی به یکدیگر و ابعاد مختلف می باشد.

وی همچنین بر جذب جوانان مستعد و علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه قزوین تاکید و بر همفکری و هم اندیشی بیشتر بین حوزه علمیه استان قزوین با جامعه ذاکرین این شهر تاکید کرد.

جامعه مداحان تاریخ پرافتخار حوزه قزوین را برای نسل جوان بازگو کنند

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha