شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 956259
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
تبریز

حوزه / نشست علمی- پژوهشی «شب قدر و اختلاف افق» با رویکرد تحلیل علمی و تکلیف در فضای مجازی با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی- پژوهشی « شب قدر و اختلاف افق » امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) مرند با همکاری مدارس علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اهر، فاطمیه سراب و جلفا، موسسه آموزش عالی الزهراء(س) تبریز، الزهرا (س) بستان آباد و شبستر بصورت آنلاین  در شبکه کوثر نت برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین روشن تن در این نشست با اشاره به تعریف شب قدر از دیدگاه معصومین (علیهم السلام) و بزرگان پرداخت و گفت:  شب قدر خاص زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) نبوده و در هرسال تکرار می شود.

وی در پاسخ به شبهه کسانی که اختلاف افق را مخصوص زمان انقلاب و عصر حاضر می دانند، افزود: اختلاف افق منحصر به زمان انقلاب نیست بلکه در زمان معصومین (علیهم السلام) هم بوده و به روایتی از تقیه امام صادق (علیه السلام)  در برخورد با رفتار منصور حاکم وقت که پرسید در چه وضعیتی هستید آیا عید است یا رمضان فرمودند هرچه شما بگویید. این روایت نشان می دهد که اختلاف افق در همه زمان ها بوده است و خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در پایان نشست، تکالیف مؤمنین و مؤمنات در شبهای سرنوشت و تقدیر را عمل به فتاوا و نظر مراجع تقلید و حاکم شرع بیان کرد.

نشست علمی «شب قدر و اختلاف افق» برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha