شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید مطهری

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: از جمله رموز مهم موفقیت آیت الله شهید مطهری، توجه به اصل مخاطب شناسی و همچنین نیازسنجی در جامعه بود.

دکتر مونا جامی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که شهید مطهری در ابعاد و عرصه های مختلف آثار ارزشمندی از خود برای جامعه ما به یادگار گذاشتند، ابراز داشت: یکی از ویژگی های ممتاز شهید مطهری توجه ایشان به نیازهای مخاطبان بود، به عنوان مثال برای نوجوانان و جوانان، کتاب داستان راستان را نوشتند که با زبان ساده نگاشته شده بود، در عین حال که ایشان آثار بسیار عمیق در عرصه های حوزوی و فلسفی و غیره هم داشتند.

وی افزود: در واقع این هنر استاد مطهری بود که مطالب عمیق و پیچیده را به زبان روز و به شکل سلیس و روان مورد توجه قرار می دادند و به نظرم این روش شهید مطهری الگوی بسیار خوبی برای همه اساتید حوزوی و دانشگاهی است.

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: شهید مطهری همچنین به اولویت ها و نیازهای جدی جامعه به خوبی اشراف داشتند و به همین خاطر است که به مباحث جدید و شبهاتی که مطرح می شد، بر اساس دغدغه و به شکل مناسب ورود پیدا می کردند و به سوالات و نیازهای مخاطبان پاسخ می دادند.

وی بیان داشت: این که به عنوان مثال در قالب کتاب داستان راستان، مطالب عمیق را به زبان ساده برای نسل جدید مطرح می کردند، نشان از هوشمندی ایشان در مخاطب شناسی و نیازسنجی است و این که التفات داشتند که قدرت داستان برای بیان مطالب  و تأثیرگذاری بر روی مخاطب چقدر بالاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha